Saturday, September 29, 2012

Bajet 2013 PRU 13 pada 2013? Film "Fetih 1453" dan s0lat jema'ah

awasippm03
Image

Image

Islam hendaklah didahulukan walaupun terpaksa berhijrah ataupun berjihad, maka secara langsungnya Melayu akan bersamanya. Bukan nya Melayu didahulukan, Islam mengikuti nya, apabila Islam ditegakkan Melayu akan selamat di duniyah dan akhirah jua. Kalau Melayu ditegakkan diatas aqidah kebangsaannya, Melayu sudah pun terlalu ramai penyudah nya sesat barat-Barat, Islam dipinggir lagi terpinggir sebagai wadah ibarat kulit sahaja selama ini. Inilah kecuaian teramat kita lalui sejak merdeka lagi dan masih mengikuti acuan telunjuk penjajah 10ne W0rld Order sejak ditubuhkan sehingga kini. Tanah Melayu kita di pulau singapura-pura dan pulau pinang-pincang tergadai-berderai...

Kecintaan kepada keluarga, kaum dan bangsa adalah fitrah yang digalakkan 0leh Islam, tetapi menjadikannya aqidah perjuangan dan peng0rbanan adalah 1satu kesesatan yang nyata; mubiin . R0sullullah SAW memulakan perjuangan dan peng0rbanan bersama keluarga dan kaumnya, dengan aqidah berpandukan Islam yang suci,sakti dan sejati.

R0sullullah adalah ikutan yang telah dijadikan pilihan nasab keturunan 0leh Allah SWT, bukan dilantik melalui pilhanraya atau perhimpunan rakyat masyarakat mana-mana parti. Apabila R0sullullah SAW dilantik menjadi R0sul akhir zaman kepada seluruh alam ini, dipilih daripada kalangan bangsa arab qabilah Quraisy, paling jahil, miskin dan berada ditengah padang pasir paling gersang, tetapi menjadi paling sabar, berani dan paling lasak menghadapi cabaran kalau ditarbiyah dan dikulliyah. Bangsa arab seluruhnya berpecah dan berperang sesama sendiri. Semenanjung jazirah arab, tanahair mereka dijajah 0leh kuasa besar dunia Parsi dan Rom. Pers0alannya apakah yang didahulukan 0leh R0sullullah SAW? Sama ada memulakan perjuangan diatas semangat kebangsaan arab, 1satukan mereka terlebih dahulu diatas semangat kebangsaan itu, tegakkan perjuangan kemerdekaan menentang penjajah Parsi dan Rom, selepas itu pula Islam b0leh ditegak dengan sendiri bersamanya. Atau pun memulakan dengan pegangan Islam, perkasakan bangsa arab dengan Islam yang sempurna, aqidah, syariat dan akhlak?

Ucapan pertama disampaikan kepada penduduk Makkah dengan arahan wahyu daripada Allah ialah, firman Nya:


قُلْ يَاأَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ لا إِلَهَ إِلا هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ النَّبِيِّ الأمِّيِّ الَّذِي يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَكَلِمَاتِهِ وَاتَّبِعُوهُ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ } [الأعراف: 158



158. Katakanlah: "Hai manusia Sesungguhnya aku adalah utusan Allah kepada kamu semua, iaitu Allah yang mempunyai kerajaan langit dan bumi; tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) selain Dia, yang menghidupkan dan mematikan. Maka berimanlah kamu kepada Allah dan R0sul-Nya, Nabi yang ummi yang beriman kepada Allah dan kepada kalimat-kalimat-Nya (kitab-kitab-Nya) dan ikutilah Dia, supaya kamu mendapat petunjuk."

Bukan dengan seruan hidup arab Islam selamat !, hanya bangsa arab yang boleh menegakkan Islam , macam slogan pemerintahan sekular kini :”hidup Melayu!”?.


filmjournal/photos/stylus/1325968-Fetih_Md.jpg

Perjuangan dan peng0rbanan demi Islam kini sehingga berakhir pada akhir zaman ini...
Kalaulah 30tahun dahulu kita mengambil sepenuhnya Islam dalam wadah dasar perjuangan kita, sudah pasti nya hari ini kita telah menjadi bangsa bertekn0l0gi tinggi sepertimana negara Islam Pakistan dan Iran dengan pembuatan siap-siaga senantiasa lagi bertamadun tinggi setanding kuasa-kuasa besar nuklear duniya.

Tegasnya bahawa R0sullullah SAW memulakan perjuangan dengan mengajak bangsa mengikuti Islam, bagi memerdekakan diri daripada jahiliyah dalam diri sendiri terlebih dahulu dengan bangsanya mengikuti Islam. Walaupun mendapat tentangan hebat daripada pemimpin kaum bangsa dan keluarganya sendiri, sehingga dihalau daripada tanahair tempat dilahirkannya (Makkah) setelah 13 tahun dijadikan Wahyu Dirgahayu Islam. Kemudian menggunakan kuasa pemerintahan Islam yang ditegakkan 0leh kaumnya yang menerima Islam dengan beriman mengikuti nya; dengan sempurna dan mengumpul serta 1menyatukan mereka dengan Islam di Madinah pula. Akhir nya terkemudian kembali semula ke Makkah untuk memerdekakannya daripada kuasa pemerintahan jahiliyah arab yang dipimpin 0leh abu sufian bin harb.

Allah mewafatkan R0sulullah SAW setelah Ajaran Islam disempurnakan secara wahyu serta cara beramalnya dinyatakan 0leh Sunnah R0sulullah dan setelah menyampaikan mesej Islam secara bersurat yang dihantar kepada negara-negara yang bukan arab. Ada yang menerima Islam, ada yang tidak menerima tetapi berdamai dan ada yang mengambil sikap permusuhan dan peperangan juga.

Sebelum wafat nya baginda R0sulullah SAW, Allah SWT menegaskan kepadanya secara wahyu kepada bangsa arab yang menganut Islam supaya berpandukan Islam, diantaranya Allah memberi amaran :


وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ (38 ) مخمد


38. Jika kamu berpaling (daripada menegakkan Islam) niscaya dia akan mengganti (kamu) dengan kaum yang lain; dan mereka tidak akan seperti kamu ini. (Surah Muhammad)

Khalifah Abu Bakar mengambil alih memimpin negara menentang bangsa arab yang murtad (berpaling tadah menentang Islam). Penyelewengan berlaku dengan bantuan penjajah Parsi dan Rom. Setelah Khalifah Abu Bakar berjaya mengalahkan bangsa arab yang murtad maka dimulakan dakwah mengajak kaum lain kepada Islam tanpa paksaan.

2Dua kuasa besar dunia menentang secara ketenteraan kerana menganggap bangsa arab yang menganut Islam itu masih lemah seperti sebelum Islam. Tiba-tiba 2dua kuasa besar dunia ikut tumbang kerana jahiliyyahnya, walau pun mereka maju daripada segi kebendaannya, tetapi dibejati kezaliman dan kemaksiatan. Khalifah Umar yang berjaya menjatuhkan 2dua kuasa besar dunia itu menyampaikan ucapannya ketika berada di Kota Suci Baiyit Al Maqdis, Palestin: .

 "...Kita adalah bangsa yang diberi kemuliaan oleh Allah dengan Islam, sekiranya kita mencari kemuliaan yang lain daripada apa yang telah dikurnia Allah, nescaya kita akan ditimpa hukuman Allah menjadi bangsa yang hina-dina..".

Ketika bangsa arab yang menganut Islam masih berpegang dengan ajaran Islam, mereka terus memimpin negara yang paling besar dalam sejarah, bersama masyarakat majmuk berbagai bangsa dan agama. Mereka mengislamkan bangsa lain tanpa paksaan dan mengislam ilmu serta kebijaksanaan daripada berbagai bangsa, sehingga melahirkan tamadun Islam yang paling hebat dalam sejarah manusia berakhlak tinggi lagi mulia.

Apabila bangsa Arab menjadi leka terhadap Islam, maka Allah menukarkan bangsa bukan arab yang menganut Islam dan berpandukan Islam serta menegakkannya. Bangsa lain yang mengambil alih pemerintahan telah melahirkan ilmuan Islam dan pemimpin Negara. Manakala bangsa arab menjadi rakyat dibawah pemerintahan Islam 0leh para ulama dan pemimpin bukan berbangsa arab, seperti Kurdis, Turki, Bukhara dan lain-lain.




Kita rela kalah dalam melaksanakan Islam yang sebenar, kita rela dit0lak 0leh rakyat majmuk kini kerana teringin melaksanakan suruhan Allah, apalah makna sebuah pengertian kepada pemerintahan Islam ala sekular tanpa diredhai dan di rahmati AllahU selama ini...

Bangsa Melayu di Asia Tenggara turut sama menjadi bangsa yang perkasa apabila mereka menganut Islam dan Raja-Rajanya memerintah dengan Islam. Bahasa Melayu berhuruf jawi dan Al Quran bertamadun menjadi bahasa ilmu dirantau Nusantara ini.

Kedatangan penjajah yang mampu menguasai dunia Islam, termasuk dunia Melayu di rantau ini apabila mereka lemah berpegang dengan ajaran Islam. Cahaya Islam yang sedikit tidak boleh dipadamkan masih bersuluh membangkitkan perjuangan menentang penjajah di mana jua, di mana saja.

Walaupun penjajah asing sudah meninggalkan Tanahair kita, tetapi kesan daripadanya masih wujud dengan tebal. Kita tidak dapat mengambalikan jati diri dan waja diri melainkan dengan kembali menjadikan Islam tertegak-tampuk Panji dihadapan kita. Lalu menjadikan panduan seluruh cara hidup beragama dan bermasyarakat di sini. Ini seperti yang pernah dilakukan oleh R0sullullah SAW dengan petunjuk Allah dan diperingatkan 0leh Khalifah Umar Al Khattab.

Mari kita menjadi bangsa yang insaf lagi taubat dengan muhasabah diri, bagaimana bangsa arab yang berjumlah ratusan juta, di tengah kekayaan hasil minyak yang tidak terkira-kira, dipermainkan dan diperkudakan 0leh kuasa barat yang pernah menjajah mereka. Mereka tidak mampu berdepan dengan segelintir bangsa zionis-yahudi yang diletakkan 0leh penjajah bagi menjaga kepentingannya di Asia Barat kini. Ini kerana mereka berpaksikan kebangsaan arab dan meminggirkan Islam di belakang mereka. 1Satu agenda penjajahan pemikiran yang sengaja dirancang sebegitu rupa sejak Perang Salib lagi.

Hari ini bangsa arab mula sedar dan bangkit bersama Islam dengan memulakan kemenangan Islam secara aman melalui pilihanraya yang adil setelah ditekan 0leh pemimipin bangsa sendiri secara kuku besi.
Pemerintahan kini adalah pelak0n lagi b0neka yang sama memimpin negara yang dikatakan merdeka, dengan semangat hidup Melayu, Islam akan  selamat. Nyata bahawa Melayu tidak selamat dengan cara pemerintahan sekular barat-sesat ini. Islam cara kini tidak mampu memperkasakan Melayu, kerana Melayu didahulukan, Islam tidak memandunya kerana tidak djadikan panduan. Maka bangsa Melayu telah tidak mampu langsung bersaing dengan kaum lain dalam masyarakat majmuk kita hari ini. Ini adalah kenyataan sebenarnya!

Kita wajib menerima hakikat masyarakat majmuk yang diatur 0leh penjajah di Tanahair kita. Setelah mereka menjajah bangsa Melayu yang lebih dahulu, terkemudian nya membawa kaum lain yang dijajah juga, untuk sama-sama diperhambakan untuk kepentingan penjajah barat pelampau nasrani/zionis yahudi. Bangsa Melayu dan penduduk asal yang lain terus dipinggir dikawasan luar bandar dengan keadaan terbiar dalam serba kemunduran dan kemiskinan. Kaum cina pula menjadi buruh di l0mbong-l0mbong, balak, perkilangan, perkapalan dan perdagangan dan sebahagiannya di bandar dan kaum India menjadi buruh estet di ladang-ladang pula. Semua kaum diperkudakan untuk kepentingan penjajah dan seterusnya diatur untuk dilagakan diantara 1satu sama lain, untuk terus diperintah atau menjaga kepentingan penjajah pelampau nasrani/zi0nis yahudi selepas kita  merdeka selama ini.


Hürriyet photo.
Hürriyet photo. courtesy
Film Turki "Fetih 1453 ": Penaklukan Kota Constantinople /Istanbul kini.

Mengikut Islam bahawa masyarakat majmuk adalah 1satu adunan yang baik sekiranya dimanfaatkan dengan bijaksana berhemah, sekiranya wujud kedudukan yang seimbang dan saksama diantara 1satu sama lain. Kaum lain telah menerima hakikat bangsa Melayu yang beragama Islam adalah teras asal-usul kepada Negara dengan hak yang adil secara sama dengan kaum yang lain, kerana jumlah sahaja kita kini masih lebih besar. Tiba-tiba kedudukan orang Melayu yang beragama Islam ketinggalan terlalu jauh dibelakang dari segi pendidikan, ekonomi, politik dan lain-lain kini. Ini menyebabkan rasa tidak puas hati terhadap kaum lain, dengan terpinggir secara nyata di pulau singapura, pulau pinang dan negeri-negeri lain di pantai barat. Semua negeri-negeri ini pada awalnya dipimpin 0leh kita yang bertemakan hidup Melayu mafhumnya tegaklah ada lah Islam nya...?

Malangnya mereka pemerintah liberal ala sekular melayu Islam ini telah menyalahkan pihak lain, khususnya Islam melayu yang tidak bersama mereka sejak menentang penjajah dan aturcara mencapai kemerdekaan dan pengurusan Negara ini. Mereka melayu Islam meletakkan Islam disamping atau dibelakang tanpa kuasa sebagaimana warisan penjajah yang merancang untuk melemahkan umat Islam mengikut kajian para 0rentalis. Akhirnya kita Melayu bukan sahaja terus dalam keadaan lemah dan lembik, malah tidak mampu bersaing dengan kaum lain. Bukan sahaja ketinggalan dalam ek0n0mi dibumi sendiri, walaupun diberi t0ngkat hak istimewa Melayu dan bumiputera, bahkan ketinggalan dalam pendidikan dan kesedaran berp0litik.

Pemimpin yang tidak b0leh menjadi m0del Islam kepada bukan Islam dan tidak mampu memimpin kumpulannya dan bangsanya sendiri, apatah lagi negara, tetapi lebih berlagak mampu dengan mempertahan kuasa dengan apa jua kuasa sahaja, kerana dibejati penyakit zalim dan fasad. Zalim mengikut takrif Islam ialah meletakkan sesuatu tidak kena pada tempatnya dalam segala bidang, seperti kehakiman, pentadbiran, ek0n0mi dan lain-lain aspek. Fasad pula ialah kemungkaran dalam segala aspek seperti rasuah dan haramsuah segala d0sa-d0sa maksiat terhadap Allah, diri sendiri dan masyarakat Tanahair ini.

Pemimpin utama mereka sendiri sudah mengaku adanya penyakit yang kr0nik dalam diri parti melayu Islam itu. P0litik rasuah membarah dalam diri sendiri dan menyebarkannya kepada kita Melayu untuk mendapat s0k0ngan, mengampu dan menipu sesama sendiri. Maka dengan itu akhirnya kita Islam melayu kecundang dalam kencanah bahaya bersama melayu Islam itu jua .

Ketinggalan kita melayu dalam p0litik singapura-pura ditahun 50lima puluhan dan 60enam puluhan adalah dibawah pimpinan mereka melayu Islam. Tertinggalnya kita Melayu di pulau pinang-pincang adalah dibawah mereka juga. Kini mereka menyelamatkan kedudukan dengan mengasak kita Melayu dengan kawasan pilihanraya campuran bagi memenangkan rakan k0ngsinya daripada kaum lain setelah parti itu kalah dikawasan mereka. Mereka menekan bangsa sendiri yang menegurnya dan tidak bersamanya, dengan menindas negeri Melayu yang tidak berpihak kepada mereka. Tindakan menafikan hak r0yalti minyak terhadap Negeri Kelantan dan Terengganu suatu ketika dahulu serta melambatkan bayaran perkapita. Begitu juga dengan Kedah. Ini adalah c0nt0h nyata mereka menindas negeri Melayu sesama kita ini.

Mereka juga mengapi-apikan semangat perkauman Melayu sehingga tegang-bengang hubungan dengan kaum lain, seterusnya kita Melayu dilekakan dengan wang, media yang menipu dan melalaikan mereka kepada syiar Islam. Ketika bangsa lain berp0litik secara matang dengan kefahaman merancang masa depan yang jauh. Namun kita Melayu berp0litik diajar 0leh mereka untuk mencari peluang beberapa hari dimusim pilihanraya sehingga lupa menjadi mangsa setiap 5lima tahun sehingga lebih 50lima puluh tahun terus ketinggalan terjauh dalam serba-serbi.

 Fetih 1453 features many CGI-heavy fight scenes.

Ucapan berapi dalam perhimpunan agung mereka baru-baru ini lebih banyak membedil diri sendiri, bukan sahaja ada yang menikam dari belakang bahkan ada yang berani menikam secara berhadapan. Walaupun pada zahirnya menyerang lawan dan kawan. Yang tidak faham bertepuk tangan sy0k sendiri sehingga membengkak tangan. Adapun yang faham pula berubah wajah kerana kebimbangan bahteranya menunggu karam ditebuk kelasi sendiri.

Pihak Islam kita berulangkali mengajak mereka bermuzakarah secara ilmu Islam dan adabnya bagi selamatkan umat dan negara dengan Islam, bukan berbincang untuk bersama memikul biawak hidup yang diternak 0leh mereka. Mengajak kepada Islah sekadar kemampuan, kerana bukan cara menyelamatkan negara dengan mengapi-apikan semangat perkauman yang menegangkan hubungan diantara kaum dan agama. Caranya ialah dengan k0nsep yang adil untuk semua dan menjaga hak masing-masing secara adil, serta ruang dem0krasi dengan batas-batas dan sempadannya yang sebenar secara telus-tulus ikhlas bukan secara menipu dan muslihat. Kita Islam percaya Islam adalah hujah yang terkuat daripada Allah SWT kerana Islam adalah di Rahmati dan di Redhai Allah SWT kepada seluruh alam semesta ini.

Tulisan ini bukan mengatakan kita lebih ahli dalam Islam, akan tetapi hanya peringatan kepada mereka yang berpura-pura kata kita Islam tetapi hakikat nya hanya di bibir sahaja, munafiq dan fasiq; sehingga datang nya musibah bala bencana dan mala petaka menampakkan dan memperlihatkan pada tahun 2012 M / 1433  Hijrah ini, atas kemarahan lagi kemurkaan Allah SWT kepada umat kita kini... Negeri "Syam" Syria sudah kepenghujung nya sehingga Panji Hitam di sana berkibar petanda babak akhir zaman kini sudah bermula kita 'Mim' Khursaini di sini dalam siap siaga 313.99.33.13.9. Ya Khurasan ! Salam Al Idrus dari Panji Hitam di Ufuk Timur Negeri Terengganu Darul Iman. Tuan Syeddi Imamah Pendita Walliyullah T0kku Pal0h, m0h0n syarat, isyarat dan firasat kami menunggu laungan takbir mu... AllahU akbar!  

1 comment:

  1. salam313 bang

    saya ada sesuatu yg menarik...sila baca di link dibawah
    http://puteramariam.blogspot.com/2012/10/keturunan-katurah-yang-saya-kaji-ytm.html
    baru sy faham kenapa kita syok sangat dgn negeri9

    rgds
    arys

    ReplyDelete