Tuesday, August 31, 2010

PRU13/ Peristiwa 13 Mei 1969 - Ramlah Adam; Jbtn Sejarah, Universiti Malaya UM

20

Allahu Rabbi….. ma'afkan lah daku

Keutamaan Do’a & Dzikir

KEUTAMAAN DO’A.

Berdo’a adalah perintah Allah ta’ala, sesuai dengan firman-Nya: “Berdo’alah kepada-Ku, niscaya akan Aku kabulkan do’amu.” (QS. Al-Mu’min: 60)

KEUTAMAN DZIKIR

Allah memerintahkan orang yang beriman untuk berdzikir (mengingati dan menyebut nama Allah) sebanyak-banyaknya:

“Hai orang-orang yang beriman, berdzikirlah (dengan menyebut Nama-As'ma) Allah, dzikir yang sebanyak-banyaknya.” [QS. Al Ahzab 33:41]



Di dlm kandungan bab 18 & 19 dari buku edisi khas kulit-tebal : Biografi Politik Tunku Abdul Rahman Putra; Terbitan 2005.

Pada tahun 1963-1965; Bermula dgn hubungan tegang dan rengang antara kerajaan pusat "Ketuanan Kedaulatan Melayu, Tanah Melayu" dan Perikatan 'BN' Malaysia dgn pemimpin-pemimpin cina khususnya di singapura mengganggu-gugat YM Tunku Abdul Rahman sebagai Perdana Menteri Malaysia yg pertama ketika itu setelah pd thn 1963 perjanjian penukaran drpd Negara "Tanah Melayu" ke Malaysia telah dipersetujui bersama.

Pada masa itu di Singapura kita, ketidak seimbangan peratusan penduduk asal Melayu dn kaum cina khususnya yg berat sebelah dari segi pendapatan per-kapita, lalu di tambah dgn Kuasa Ekonomi langsung tidak seimbang dgn Melayu juga, kaum cina keseluruhannya lebih maju lagi kaya dari semua segi dan sudut material, sosial, lebih-lebih lagi kuasa politik PAP dgn konsep 'Malaysian Malaysia' tetapi ultra rasis dlm soal perkauman yg dicetuskan oleh lee kuan yew mengenepikan dasar perjanjian Perlembagaan Negara kita ketika itu.

Dlm PRU 1963, PAP telah mengalahkan Perikatan "BN"-Umno disebabkan janji-janji politik untuk membela nasib bangsa Melayu di Singapura. Rupanya singapura-pura berpura, lalu timbul ketidakpuasan bangsa kita yg tertipu lagi tertindas terus-lupus. Lalu Umno menghantar Tuan Syed Ja'afar Albar untuk menyelamatkan keadaan negeri sekankang kera kita itu. Walaubagaimana pun usaha kita tetap gagal atas sebab-sebab status politik, sosial dan ekonomi kita Melayu di situ; dan di sini juga kini menanti?.

Ini lah perkembangan tahap-tahap langsung negatif yg menjadi lebih kritikal dlm perbezaan perkauman dan keagamaan yang membenarkan peristiwa hitam 13 Mei 1969 itu berlaku akhir nya. Agenda PAP dan DAP adalah sama sahaja demi memperjuangankan kaum cina yg berkuasa dlm hampir semua sektor Ekonomi sehingga kini disini juga.

lim kit siang adalah bekas setiausaha akhbarnya lee kuan yew dahulu telah dipertanggungjawabkan utk meneruskan agenda PAP di Malaysia dengan parti DAP. Kita dengan peruntukan perlembagaan demokrasi berparlimen telah digunakan oleh parti politik pembangkang apabila adanya ruang dan kesempatan untuk menjatuhkan kuasa politik Melayu; tidak kira Umno ke atau Pas. Itu sahaja kini yang Melayu ada pun sejak merdeka dengan memberi pengiktirafan parti politik pembangkang dan hak kuasa mengundi kpd kaum bukan Melayu; bak kata pepatah kita 'lurus jarum, luluslah kelindan'. Baca lah tulisan ini di dlm buku 'Biografi Politik Tunku Abdul Rahman Putra' demi memikirkan apakah suratan takdir Illahi nanti dlm PRU ke13 nanti. Bertindak dan Pro-Aktif dlm KDN ini demi Perlembagaan Negara Perkara 153.

Sayugia diingatkan ramalan cuaca global pd masa tahun 2011-2012 akan datang adalah peningkatan suhu panas global yg mendadak lagi drastik sekali. Ini telah terbukti dgn kecairan ais-ais besar di kutub utara di mana membolehkan kapal-kapal dagang pintas ke Timur Asia ini dlm masa yg singkat ke China, AS Barat dan Jepun khusus nya. Adalah besar kemungkinan negara-negara ASEAN akan mengalami penurunan hujan terlebat yg luar biasa sepertimana negara Pakistan sedang alami kini dlm sejarah bencana alam mereka.

Kali terakhir hujan banjir besar di lembah Klang ialah selepas peristiwa hitam 13 Mei 1969 dan pemergian Pendita Mat Kilau setelah mengisytiharkan diri pd 1969 juga. Kesimpulan nya ialah 'siapkan payung sebelum hujan' yang luarbiasa ini... Juga sejarah dahulu kita telah mencatatkan pd thn 1511 itu, armada kuffar portugis menyerang MelayuIslam Melaka setelah kita mengalami banjir besar yang dasyat dan kita pada masa itu juga dlm keadaan perpecahaan dan penceraian sesama kita sepertimana sekarang ini dan ianya hakiki-hakikat lagi ternyata.

Kini 500thn (1511-2011) akan kita tempuhi berlalu dan keadaan kita masih juga seolah-olah apa yang dialami dahulu juga!?!, lalu... Bersatu, Bertaubat dan Bertindak lah kita demi dalam ukhuwah persaudaraan Suci, Sakti dan Sejati, bersama Ulama Sunan-sunan kitab r0hsia-rahsia313.99.33 sebelum thn 2011 mendatang utk bermula ke thn 2012 berikutnya..."tetapi sayang seribu kali sayang, umno dan pas masih jauh terlalu jauh kearah situ.." kata luahan Kiyai Tuan Imam Hj. Ismail Sidik Ibrahim Pondok Madrasah Banjar, Kg. Cincin Batu Manik, Negeri Perak DR.

"Apa yang tidak kita MelayuIslam yang sebetulnya Islam mengikuti sunnah kewajipan seharian; Sesekali tidak mengingini atau menginginkan peristiwa hitam sehitam-hitam nya pada tahun depan mendatang(2011) bakal berlaku atas kemarahan dan kemurkaan Allah SWT dan Rasul SAW...". Kata nasihat dari Pak Syeikh Al-Ustaz Hj. Muhammad Che Addin Hj. Mahmud Che Din dari Per. Seni Silat Abjad Jabat 14 bersama pendokong Kemega ini semasa jamuan Majlis Hari EdilFitri 2010/1431 di Madrasah Kg. MempAteh-MempAga-MempAwah, Negeri Pahang DM.

Sesalaman dari kami Kemega, anak buah Dato' Bahaman kini bersuluk-uzlah di batu hamparan puncak Gunung Melayu kita, sebelumnya di timpa malapetaka bangsa Melayu dan bencana alam Melayu yang tiba tidak terduga pd 2012 nanti... Jurusan Beradat, Dabat, Tabat, Jabat, Mertabat dan Derajat adalah muktamad.

Monday, August 23, 2010

Gurindam 13 resolusi

Bersiap menghadapi peperangna

19
Kini MCA dan KEC buat kejutan lagi
Kali ini dgn 13 resolusi
Kuota 30% kita minta dihapusi
Sek. cina perlu ditambah lagi

Impian 1Satu Malaysia apakah ini
Resam cina memang makan babi
Hidup bersama kini tidak bererti
Selagi tuntutan DAP dan Gerakan berhaluan kiri
Akan MCA bersedia mengikuti kini

Minyak dan gas kita minta dibagi
GLC kita pun diminta tempat pendiri
Ke dalam Lembaga Pengarah perlu dibagi
Sedangkan kita masih membangunkan diri
Apa ekonomi yang kita miliki yang mereka kuasai

Disektor swasta tidak pula dibangkitkan
Melayu dilantik sebagai binatang suruhan
Kalau yang berkerja apa peluang jua diketepikan
Kpd yang memohon akhir kini Mandarin diperlukan

Tokoh akademik terkenal kini, Ustaz Mohd. Ridhuan Tee

Satu lagi tuntutan mengenai liberalisasi
Dah kaya teraya mereka masih tak cukup lagi
Mana bidang kita yang belum dibuka lagi
Bagi kat mereka jangan beralasan perlembagaan lagi

Tender juga harus telus terbuka
Walaupun bahan binaan mereka yang berkuasa
Projek mereka peduli apa pada kita
Dah makanan kat depa, sisa le kat kita

Ini lah akibat jadi Melayu macam kita
Terlalu bagi dan boleh di beli juga
Kita tak jadikan iktibar 1511 malapetaka
Dah nak 2011 baru sedari angkara punca
Tunjuk pada depa telunjuk lah kat kita
500 tahun sudah sejarah berputar tiba
Kini tanggung akibat Malay'u'sia disia-sia usia

Jangan sekali kita tolak ke tepi
Amaran MCA nak berkerjasama dgn DAP
Jangan-jangan nak ajak juga PAP
Sebab mereka dah tahu habis sekali
Kerjasama Umno-Pas igauan mimpi siang hari
Apa-ada pun Melayu tak boleh jadi menjadi
cina besar, China pun lagi besar di seluruh duniawi


Kadang-kadang kita nak hairan tak keruan
Dalam semua bidang Melayu ketinggalan
Dari RMK pertama sehingga ke sembilan
Tidak kurang 1satu trillion sudah dibelanjakan

Cuba lah tanya siapa menguasai kekayaan kita
Sejak 45 tahun RMK diperkenalkan juga kita
Kini Bumiputera hanya miliki 21.7% sahaja
Melayu suku-sakat kebendaan berapa peratus lah pula?
MelayuIslam lagi boleh di kira teraba-raba di sekat terikat semua
Itu pun tak kira harTanah dan tabung simpanan Melayu keseluruhan pula

Melayu miskin tertekan membangkang ada apa bangkang-pembangkang
Melayu miskin lain lepak, rempit, penyamun, peragut, terkankang
seks bebas buang anak, arak mabuk, dadah semua pandang belakang
Melayu kufur dan maksiat samada nama fasiq, munafik mahupun murtad tersongsang

Memang sememang hilang lah bangsa Melayu terlayu sayu juga
Kata Tun Hang Tuah itu ibarat kiasan perlikan kita semua
Apakah kita tak baca rahsia dan r0hsia disebalik kitab lama
Hikayat Hang Tuah pada penjurit firasat-isyarat empunya
Kepetangan itu ilmu kalam Sunan-Sunan MelayuIslam dahulu kita
Pada tahun 1999 sudah bermula angkara derhaka-durjana

Kini sudah sepuluh tahun kita berbalah sesama kita
Sejak berlaku tahun 1999 krisis kewangan Asia
Struktur ekonomi kita tidak disusun semula
Sekarang le baru kita nak buat semua semula

Generasi muda kita dah sukar dipengaruhi siapa di undi
Mereka macam ada pendirian sendiri berdiri dan lupa diri
Ramai juga kita yang belajar di luar negeri buka mata dan hati
Jadi yang tiris, bocor, rasuah, seleweng dll. semua terbongkar kini
Walaupun kita dah hilang dua pertiga
Perubahan tidak menunggu masa mana
Pembangkang kita dah naik besar kepala
Justeru itu Islam sesama kita bersaudara
Jangan di tunggu belenggu sehingga kita hilang semua
Akhirnya jadi kita macam merempat terjerat laku nya
MelayuIslam kita di Pinang, Singapura, Siam, Kampuchea, Filipina...
Habis terlupus-pupus nasib anak-cucu kita, Melayu terlayu-sayu juga akhirnya
Maka hidup-hirup roh Islam sesama kita semua bersama ulama
Demi para mujahid dan syuhada keakhir nyawa kita bersua jua

Nukilan asal :- Dato' Salleh Majid
Rencana akhbar Harian Utusan 19 Ogos 2010
di 0lah oleh megat Al Asyura
23 Ogos 2010 / 13 Ramadhan

Ya BENAR, 'perang besar' boleh berlaku di Malaysia. :- Artikel 'Cuit' Zaini Hassan dlm akhbar harian Utusan pd 18 Ogos 2010.

Ya 'perang besar' boleh berlaku di Malaysia ini
http://scenery.cultural-china.com/chinaWH/upload/upfiles/2008-12/07/anshun_city15a4fa94d6c29279fcbd.jpg
http://farm1.static.flickr.com/80/270986517_a3a60a61fa.jpghttp://farm1.static.flickr.com/80/270986517_a3a60a61fa.jpg
http://farm1.static.flickr.com/80/270986517_a3a60a61fa.jpg?v=0 Demi Harimau Belang Pondok kita di Tanah Melayu rata-rata kini mengaum bahana-bahaya kesempitan alam kehidupan bagaikan bak air terjun Changkat Wali di hutan belantara Belum dengan ketinggian yang teramat sekali lalu menghempas-tempiaskan air sungai Batu Perak ke dasar bebatu-batuan ditanah yang semakin tandus dan gersang kini juga di Ulu Perak 'alam biduanda' kami.

Kami kini ziarah ke Batu-Belah berwakaf disebalik air terjun keramat itu selama 9hari. Laksana lembaran sejarah Melaka kembara-kelana hijrah nya semasa ketika dahulu akhirnya, Laksamana Dat0' Hang Tuah bersama Bendahara Dat0' Megat Terawis dan bapa mentua beliau Pembesar DiHulu yakni Tun Saban; di Ulu Perak tanah Belum ini belum berjumpa jua lagi menanti... sesimpan rahsia keris asal Taming Sari dan Geliga asal Embun Empunya di Istana Perak Kota DiRaja Kuala Kangsar, Perak DR kepada yang terpilih MelayuIslam pilihan r0hsia alam Al Sayyidi juga pada tahun 2012 akan tiba maka apakan daya kita. ( sila lihat perbezaan ketara gambar-gambar lama hitam-putih alat-alat kebesaran dari Kerajaan Melaka dahulu lagi simpanan di Arkib Negara)



Friday, August 20, 2010


Silat Minangkabau Tanah Melayu bergabung Silek Harimau Tanah Ranah Minangkabau dalam cadangan perfileman akan datang bersama Ajar-ajar Tua megat Ainuddin; Silat dari Istana Ibni Daulat Pagar Ruyung bermula pd tahun 2013

18

AMARAN TPM Negara kepada MCA. Selasa 17 Ogos 2010 /7Ramadhan.

Timbalan Perdana Menteri mengingatkan MCA supaya jangan terlalu gairah menjuarai kepentingan dan tuntutan kaum sendiri sehingga boleh menjejaskan kestabilan dan keharmonian antara kaum di negara ini lebih-lebih lagi kita MelayuIslam ini. Perkara 38 Majlis DiRaja-Raja MRR dan Perkara 153 Perlembagaan Negara dalam Hak Keistimewaan MelayuIslam.

Jangan kita timbulkan kemarahan dan keresahan hanya semata-mata ingin pertahankan kaum kita dengan resolusi, iaitu 13 resolusi yang telah dibentangkan. Sehinggakan tidak ada nya, mengambil kira sensitiviti hak-hak Bumiputera yang empunya Negara MelayuIslam ini. Ini secara langsung menimbulkan prasangka, buruk sangka yang mengguris sensitiviti kaum lain juga.

TPM; beliau mengulas kenyataan Presiden MCA, datuk seri dr. chua soi lek yang menegaskan, parti itu tidak takut berkongsi pandangan-sama dgn DAP dlm hal yg memberi KEUNTUNG-tung,tung,tung kpd masyarakat cina yang sememangnya rata-rata pukul habis Ekonomi Bumiputera dari semua sudut hak perniagaan kehidupan seharian.

Mengulas lanjut, Muhyiddin menjelaskan bahawa tuntutan hak Melayu utk mendapat 30% kekayaan bukannya satu1 tuntutan melampau kerana Perkara 153 Perlembagaan utk DEB sehingga kini masih belum tercapai. Hampir kesemua Billionaires di negara kita ini adalah kaum cina.

Walaubagaimana pun kami Kemega,DPMMS dan per. bukan kerajaan NGO yang dinaungi juga iaitu Per. Usahawan Melayu Selangor serta Majlis Perniagaan dan Ekonomi Melayu Malaysia menggesa kerajaan tidak menerima segala 13 resolusi yang dikemukakan oleh Presiden MCA. Oleh yang demikian Jangan Sekali persoalkan Kuota Bumiputera. Kami Kemega khususnya anak-anak Negeri Perak DR bersama Gagasan Melayu Perak GMP hari ini memberi AMARAN kpd MCA supaya jangan bermain api dan membuat tuntutan yang bukan-bukan demi mengelakan kejadian simpang setan dan iblis pada PRU13 dan tahun 2012 atau 2013 mendatang. Presiden GMP Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata " kita tidak mahu apabila sekian lama-selama ini tidak sudah-sudah kita terpaksa lagi sering bertolak-ansur bergadai tanah dan maruah, akhirnya kita juga kena TOLAK beransur-ansur" tegas-tegar beliau.

Kaum cina majoritinya terutama MCA tidak mengenang budi langsung kita MelayuIslam yang telah berkorban pulau singapura dan kini pulau pinang secara umumnya dah mereka punya. Bumiputera kita hanya dapat 30% pemilikan ekuiti yg tak sudah-sudah pun tercapai di tanahair sendiri walaupun kita mewakili hanya terkini 63% penduduk Negara manakala tahap kemiskinan pula adalah kita MelayuIslam juga. Pendapat Pensyarah Ekonomi USM Prof. Amir Baharuddin. Perkara tersebut turut dikongsi oleh Pensyarah UUM Dr. Hilmi Hilman Abdullah. " Tuntuntan MCA tidak mengenang budi".

Ini keadaan sebenar kini antara contoh-contoh yg di siarkan dlm akhbar Utusan pd kolum Forum@utusan.com.my . 'Majoriti kontraktor kelas F itulah juga yang mendapat bekalan binaan drp majoriti rangkaian paling murah pembekal kepalanya kaum cina. Apa yg presiden MCA ungkit-bangkitkan itu soal peluang sama rata lah tu, lah dah sama rata lah tu ?'. Manakala hujah-hujah kontraktor MelayuIslam tulen pula ' Kalau nak ikut meritokrasi kata presiden MCA, bukan saja kontraktor kelas F pun kena sapu oleh mereka, malah KESEMUA kelas A,B,C,D,E, pun akan di sapu habis-habisan oleh mereka.

Sebab dari dulu kini dan selama-lama nya kaum cina monopoli segala jenis barangan binaan dan keperluan kehidupan seharian kita juga'. Jadi beli dan baca buku berjudul 'Lord of the Rim' yang menceritakan dinasti Ekonomi mereka di Timur Asia ini melainkan Negara Pakistan, Iran, India, Jepun dan Korea Selatan. Renung-renungkan lah fakta ini dan lain-lain Negara di Timur ini bakal alamatnya kiamat bungkus-lungkus! Kemana pergi nya masadepan cucu-cicit kita nanti lebih-lebih lagi yang tidak menguasai bahasa cina mahupun mandarin?.

Justeru itu kita syorkan kerajaan kita apalah salahnya membawa pelabur-pelabur asing berTeknologi Tinggi seperti tersebut diatas dengan peratusan% yang menasabah bagi mengimbangi Ekonomi kita yang berat sebelah dgn kaum cina; Dalam tahap genting berbilang kaum kini terutama dgn kaum cina; sebelum, dah terlewat pun, tetapi masih belum terlambat. Alang-alang Negara kita ni dah rojak-rosak tidak terbela lagi terjaga hati dan budi kaum cina terutamanya, maka segerakan persidangan tertutup Majlis DiRaja-raja MRR dgn semua Ulama-Ulama ters0h0r lagi berm0h0r ilmu kalam Sunan diUfuk Timur ini agar 2012 bukan disalah erti mati. Ulasan Tn.Hj. Muhammad Rasyhid Syahid dari Per.Selempang Merah 'pedang terbang' di Sg. Cincin Batu Manik; Perak DR.

Kita di sini amat yakin bahawa setiap penduduk yang mempunyai akal fikiran yang waras tidak mahu mala petaka menimpa Negara ini seperti peristiwa berdarah PRU dahulu pd 13 Mei 1969 itu. Kata penutup Kemega ini oleh Puan Rohana Man; rohana.man@utusan.com.my. Maka dengan itu 13 resolusi yang dikemukakan oleh MCA dan kongres ekonomi cina KEC itu adalah sama sekali tidak relevan, di bantah dan di tolak habis-habisan.

Ini di sebabkan ianya bertentangan dengan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan Negara sekian sudah sedia maklum. " Oleh itu kami syorkan kerajaan perlu beri tumpuan sebaliknya kpd usaha meningkatkan penyertaan dan ekuiti Ekonomi MelayuIslam dan Bumiputera kpd 69% pula! " ujar Barisan Bertindak Rakyat Melayu BBRM yang mewakili 42 per. bukan Kerajaan NGO MelayuIslam. SeSalamMelayu99Tkbr!
.

Tuesday, August 17, 2010

17

PEPERANGAN HAMON-GOG & MAGOG - YAKJUJ & MAKJUJ dan PEPERANGAN ARMAGGED0N disebutkan sebagai PERANG DUNIA YANG TERAKHIR. (PEPERANGAN AKHIR ZAMAN)


Mengikut kepercayaan Yahudi, Peperangan Hamon-Gog adalah peperangan terakhir dunia Nuklear jarak benua ke benua ke seluruh negara-negara kuasa besar.

IhYA RAMADHAN Al-Mubarak1431/2010 tahun ini !, Ya Ahlul Badar313 peperangan yang pertama sekali, Terunggul lgi Terulung dlm bln Ramadhan! Hatta maka ini para-para penjuritan Kamu di ufuk Timur ini! MelayuIslam tetap bernyawa kembali di hujung semenanjung Tanah Melayu sehingga akhir nanti dgn bermula 2012.

Mengikut perundangan sah lagi sahih termeteri dlm perlembagaan Negara yang telah diperkenan oleh Majlis DiRaja-Raja Melayu pada tahun sebelum kemerdekaan Negara Tanah Melayu 1957. Setelah sembilan9 bulan membentukan hala-tuju Negara dengan perjanjian 'RAHMAN' telah sepakat disepertujui oleh 99 Kedaulatan hamba-hamba Ketuanan Melayu dan diperkenankan oleh Majlis DiRaja-raja MRR.

Kami Kemega mendokong sepenuhnya perjanjian tersebut pd tahun 1957, walaupun sudah cuba sedaya-upaya menyelesaikan pemberontakan anasir subversif Komunis di Pulau Pinang, negeri Perak dan Johor am nya demi rakyatMelayuIslam kpd SultanMelayuIslam berakhir kesudahan kita hendaknya.

Dalam kandungan 7 dari 9; Adalah Wasiat DiRaja-Raja Melayu yang telah termaktubkan kandungannya pada masa dan ketika menurunkan tandatangan persetujuan pembentukan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu bertarikh pada 5 Ogos 1957.

Di antara 7 Wasiat tersebut yang dimaksudkan dan dimengertikan lalu diperakui oleh Ulama-ulama dan Pejuang-pejuang alam jemaah Sunan sini yang turut hadir bersama adalah :-

1. Maka kami namakan akan dia, bumi yang kamu pijak dan langit yang kamu junjung Persekutuan Tanah Melayu.
2.
3.
4. Kami kekalkan dan kami jamin kerajaan dan kedaulatan Raja-raja Melayu memerintah negara ini.

5. Kami tetapkan Islam ialah Agama Persekutuan Tanah Melayu.

6. Kami tetapkan juga bahasa kebangsaan ialah bahasa Melayu; dan

7. Kami amanahkan dan kami pertanggungjawabkan kepada Raja-raja Melayu untuk melindungi kedudukan istimewa bangsa Melayu dan kepentingan sah pribumi dan kaum-kaum lain nya,

Sila baca matlamat perjuangan PERKASA di mana yang paling terletak teratas sekali ialah memPerkasakan Islam sebagai agama Persekutuan :- www.perkasawp.blogspot.com. Maka bersatu lah kita sepertimana rencana MCA pula sedang didakwa mengambil pendekatan DAP sepertimana Gerakan telah pun menyerahkan Pulau Pinang kpd Pakatan Pembangkang. Kita MelayuIslam sesungguhnya bersaudara bersatu1 dlm ukhuwah umat Islam sejagat alam fana ini. 313.99.33Takbir!

Perjuangan dan pengorbanan Tuanku Imam Al-Sumaterawi
16

17.08.2010/ 7Ramadhan. 'Jangan Jadi Melayu Singapura, Menumpang di Tanah Sendiri' :- www.sahabat.gunung.com.

Institusi Beraja DiRaja MelayuIslam - Adalah benteng terakhir dalam masyarakat yang berbilang kaum kita kini yang jauh ketara dalam ketidakseimbangan dlm peratusan Ekonomi kehidupan kebendaan kini.

Perkara 38 penubuhan Negara Malaysia atas persetujuaan Majlis DiRaja-raja MRR untuk bersatu dalam negeri-negeri beraja Tanah Melayu lagi Islam ini. Jumlah penubuhan MRR yang terdiri dari kesemua sembilan9 Sultan-sultan dan Yang di-Pertua Negeri-negeri YDPN.

Semua Sultan diberikan peranan untuk melindungi kedudukan istimewa MelayuIslam di negeri masing-masing, sebagaimana yang dikanunkan termaktub dalam Perkara 153 itu jelas ternyata dalam perlembagaan Negara. 1+5+3=sembilan9 angka Negeri-negeri Melayu kekita.

Maka atas dasar rahsia dan r0hsia kita, kaum kerabat, ulama dengan hulubalang DiHulu masing-masing memperkenankan dan menyarankan tunjang lagi tunggak utama dan pertama telah memilih Yang di-Pertuan Agong negara ini dimulakan dari Negeri Sembilan9 yakni Daulat Pagar Ruyung.

Apabila sesebuah negeri MelayuIslam tidak ada beraja maka anasir-anasir pelampau lagi subversif yang bukan dikalangan MelayuIslam, lagi-lagi memusuhi Islam telah mengambil kesempatan untuk berkuasa sendiri sepertimana telah berlaku di Singapura kini yang telah keluar dari Tanah Semenanjung MelayuIslam pada tahun 1965 dahulu. Perlu di ingatkan populasi kaum cina ketika itu ialah 35.7% berbanding kaum Melayu setanding 38.4% pada tahun 1963. Rata-rata peratusan keseluruhan Ekonomi Singapura pd masa itu telah di dominasi oleh kaum cina sahaja. Rata-rata ketika itu juga majoriti Melayu walaupun Islam 'kulit' sahaja adalah dlm paras kemiskinan sehingga kini juga keadaan di Tanah Semenanjung ini sedang dialami ketika ini.

Sebelum ada war-war pemerintahan baru selepas pilihanraya umum PRU tahun 1969 itu yakni sebelum juga meletusnya trajedi hitam 13 Mei 1969; beberapa rusuhan kaum antara kita Melayu dgn cina telah terlebih dahulu berlaku di Singapura beberapa kali.

Episod rusuhan kaum di Singapura-pura-pura tersebut, maka dengan keterpaksaan Kerajaan Malaysia untuk kehilangan sebuah tanah pulau sekankang kera itu, merupakan tahap tinggi toleransi pengorbanan dan penyerahan yang teramat sukar dilaksanakan lagi dilakukan oleh kita yang amat dayus sekali; meskipun kita MelayuIslam mempunyai lagi menguasai bala ketenteraan udara, laut dan darat yang terbaik dirantau ASEAN ketika itu.


Sehingga kini episod Singapura dgn tarian singa-singa nya mempamerkan satu manifestasi signifikan kegagalan 'Ketuanan Melayu' yang rata-rata dlm kemiskinan dan merempat di tanahair sendiri. Begitu juga kelemahan kita Melayu lagi Islam yang begitu daif telah berlaku dan diperlakukan di Pattani, selatan negara Siam dan selatan negara Filipina di Sulu kini.

Justeru itu telah menjadi faktor utama mengapa MelayuIslam begitu sensitif apabila konsep Ketuanan Melayu Majlis DiRaja-raja MRR dipersoalkan oleh kaum-kaum lain yang sudah sediakala dengan kekuatan dan kekuasaan mereka kini. Akhirkata untuk renungan kita bersama, ramai sekali pelancung-pelancung asing tersasar melihat kita adalah sebuah lagi negara cina dirantau timur ini... masyaAllah !... S0lawat!Ya Rasulullah !.

Dalam Negara majmuk berbilang kaum yang mereka mempunyai kekuatan dan kekuasaan Ekonomi khususnya, maka kita MelayuIslam wajib mempertahankan satu1 ummah tanpa sekongkol dengan mereka yang dibelakang takbir memusuhi kita yakni musuh kafirun yang nyata lagi melampau didalam selimut. Dah dapat sesekali negeri kita, mereka jauh sekali tidak akan kembalikan nya. Ini adalah kenyataan!


Baca lah dari website:- PERKASA mengenai tajuk 'Elak Perang Besar' dan komen terkini dari Azharmy dengan Tiga3 syarat BARU sepatutnya termaktub dalam perlembagaan demi mewujudkan impian sebuah mimpi Satu1Malaysia bersama pribumi MelayuIslam kini. Juga websites :- zmsegamat.blogspot.com & darahtuah.wordpress.com untuk tahun 2011 mendatang.

Monday, August 16, 2010

15
Dengan nafas terakhir junjungan besar baginda Rasullullah SAW nabi akhir zaman kini bersabda lafas -
...Ya Ummati,
...Ya Ummati, ...Ya Ummati - Ufuk Timur inihttp://2.bp.blogspot.com/_fArNLxhrBK8/TElN7pyUyjI/AAAAAAAAASw/c_6eblX9eVs/s1600/redcliff.jpg

Rapatkanlah setiap saf perjuangan kekita, Rapatkanlah sedetik sah pengorbanan kita umat Islam alam sejagat ini dan kini...

17Ogos2010/7Ramadhan : Tuntutan Melampau - permintaan MCA dan Kongres Ekonomi Cina KEC disifatkan tidak berterima kasih kpd ketuanan pribumi MelayuIslam, Bumiputera.

Tajuk Utama Muka depan akhbar harian Telus & Tulus SINAR Harian Bil.1434.

Dalam pada itu, Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali juga mendesak kerajaan kini bertindak mengatasi ekonomi Bumiputera secara mendalam dgn serius dan kritis nya, sebelum risiko kehilangan sokongan dalam pilihan raya PRU ke13 akan datang. Katanya, beliau bukan berniat untuk menakutkan kerajaan sekarang namun memberitahu perkara yang sebenar... "dan ini dapat menyelamatkan kita dan negara dari perihal tahun 2012 akan datang"sambung Tuan Haji Hamasiyah Haizbinullah perwakilan dari negara Pakistan dgn rakyat sepenuhnya satu1 bangsa sahaja yakni pakistan; yang kini ditimpa malapetaka banjir besar dahulu sebelum disini pula. PERINGATAN!. Di mana Teras Politik Negara beliau tetap-mutlak PakistanIslam sepenuhnya sehingga akhir nanti. Manakala nisbah kaum-kaum lain di Pakistan yang menganuti agama lain hanya 1.5% sahaja.

Walaupun negara ini telah TERjadi TERlampau berbilang kaum angkara penjajahan British dan penjajahan Ekonomi seluruhnya pula di monopoli oleh bangsa cina dan india tetapi umat MelayuIslam usah terasa tertekan lagi terancam; demi kehidupan dunia ini yang hanya singgahan, sementara, sesingkat dan pinjaman ini kerana alam akhirah juga yang kekal abadi nanti. Tanamkan semangat jati diri dan waja diri sekarang juga! Sempena kita berada dlm bulan suci lagi mulia Ramadhan tahun ini.

Kitakan InsyaAllahu; bertemu pasti pada 2012 nanti kepada yang mengerti diUfuk Timur ini. Baginda Rasullullah tidak berhenti dlm peperangan demi peperangan sejak penghijrahan ke Kota Madinah Al Munawarah dgn musuh-musuh Islam kita, sehinggalah Baginda jatuh sakit semasa persediaan peperangan ke Tobruk, Rom. Salam313.99.33.13.9.

Manakala di Pulau Penjurit, Sumatera pula telah berkumpul Sunan Wali Penjuritan bersama Sunan Wali Kepetangan dari Tanjung Kepetangan di Kuala Sepetang, Negeri Perak DR. 'Sesungguhnya tugas kita MelayuIslam amat berat perjuangan dan pengorbanan nya..'. dengan tetamu-tetamu jemputan khas lagi khusus dari alam Parsi seluruhnya. Selagi kita tidak berubah sebenar-benarnya kepadaNya maka kita Tidak akan menjadi penyelamat kepada rakyat MelayuIslam sesama Islam ketika nanti.

Bulan Ramadhan di Pulau Besar Melaka pula, megat Al-Asyura telah menerima berita keramat-amanat nasab keturunan Rasullullah Ahlul Baiyiti RasulABR, setelah 41 tahun (1969-2010) keHilangan Tongkat Mimbar di Masjid Jawa Banten, Jawa Utara pd tahun 1969 yang sebenar nya adalah sebilah Pedang Zulfaqar Syaidina Imam A'li Kamarallahu WajhaAS. Kini pd malam ke7 dan ke9 megat bersama s0habat-s0habat menemui mereka yang berkenaan di Masjid Ulu Panglima Hitam di Melaka.

Manakala kawan-kawan beliau berada di Lenggeng-Lenggong pula di negeri-negeri DiRaja Melayu terbabit. Apabila genap 44 tahun pula semua nya sudah terlambat dan berakhir dengan kesudahan yang tidak sudah-sudah perhitungan dan perkiraan sesama kita!.

Perlu di sebutkan di sini Pedang Zulfaqar itu telah menjadi tajuk utama mukadepan dalam akhbar harian Jarkarta Post pada thn 1970. Maka ditakdirkan hilang-ghaib lah pedang itu ke Semenanjung Tanah Melayu pula. Tidak perlu kita kupaskan mengapa ke sini dan alam ghaib di sini demi pengertian ilmu fisabillillah semasa kemuncaknya kemunculan Kiyai Salleh, Syeikh Othman dan Fakeh Lodin sebenar-benarnya. Para-para Penjuritan termasuk saya sedang membuat uzlah Sunan di Wakaf Sg.Cincin dan akan ke Sg.Manik pula untuk bergabung di Sg. CincinBatuManik kemudian hari nya. Negeri Selangor DE dan Negeri Perak DR adalah pilihan tapak-tapak ziarah buat tetemu ketika ini.

Lalu kita seharusnya berterimakasih kepada Mufti Perak Darul Ridzuan, Tan Sri Harussani kerana menyakini kuasa politik Melayu dengan kasyaf beliau akan hilang pada pilihan Raya Umum PRU ke-13 nanti. Ulasan Tuan Prof. Dato' Harundin mengenai ilmu tahap tinggi kebatinan yakni kasyaf dan salaf ini. Ini lah kelebihan umat Islam yang tiada dapat dimiliki langsung secara Wali oleh penganut-penganut s0ngsang-t0nggang lain dan lain-lain dll.. Kini dengan kemunculan kedua-dua ulama ini kita harus bersyukur juga dengan arah tujuan dan matlamat utama kita demi umat Islam disini dan MelayuIslam ini. Dengan itu hidupkan kembali perjanjian seterusnya selepas RAHMANnajib itu dengan persidangan Majlis DiRaja-raja MRR MelayuIslam yang sebenar-benarnya kini2010.

Kedua-dua nya telah menyatakan pendirian Islam sepenuhnya melalui jaringan akal kebatinan masing-masing sepanjang beramal-amalan ilmu-ilmu Sunan pd bulan Ramadhan ini. Justeru itu perlu lagi wajar lah kita semua cuba mendengar apakah tersurat-tersirat maksud dan makna mereka berdua demi kesatuan1 ummah MelayuIslam semenanjung sebelum menjelang PRU ke-13 nanti. Kedua-kedua tokoh berwibawa-wancana ini telah juga bersama telah melalui tahun peristiwa hitam 13 pada 1969 dahulu. Kini dikanan Harussani dan dikiri Harundin dengan ketokohan ulama kita kini lagi terkini dihati rakyat MelayuIslam ini, yang mengerti roh diri dan erti diri , jangan lah kita mendengar sebelah telinga sahaja kanan atau kiri... nanti Haru-biru, hitam, hitam-hati, putih, berputih mata akhir nya.

Kata putus Tuan Guru Hj. Rastamali ALi selaku Ketua Pemimpin untuk per. Ketuanan Keramat Melayu Melaka TERKAM; ketika menghadiri majlis berbuka puasa di Surau Tok Syamsul Ariffin, Umbai, Melaka. Turut hadir ialah megat Al Asyura dan sOhabat-s0habat Negeri Sembilan9. Sayugia juga seorang pejuang Melayu sejati-jati diri iaitu Datuk Tuan Syed ALi Al Habshee pula berkata tuntutan resolusi 13 itu dilihat sama sekali bertujuan utk melenyapkan kepentingan kerajaan kedaulatan MelayuIslam di negara tanahair sendiri. Arus perkembangan ini merupakan propoganda yang bakal mengancam masa depan kestabilan negara dan bangsa pribumi kita kini dalam PRU ke13 nanti.

Sunday, August 15, 2010

Panji-panji Hitam Di Ufuk Timur Kekita FslbJhd313












14

Wahai saudaraku sekelian semua, yang beriman lagi bertaqwa, syahid kekita dijalan ALLAH s.w.t, ketahuilah olehmu bahawasanya perjuangan sekelian tidak dihamparkan dengan permaidani yang mewah tetapi setiap langkah yang sekelian atur ke medan jihad sentiasa beronak liku dan duri; yang menikam setiap inci ditubuh badan lahiriah sekelian. Genggamlah Panji ini ditangan dengan sepenuh erat dan jangan biarkan Panji yang sekelian genggam ditumbang buang oleh kuffar musuh-musuh ALLAH SWT. Berjuanglah dan berkorbanlah segala harta duniawi sekelian untuk menentang musuh-musuh ALLAH SWT dan seterusnya menyelamatkan saudara-saudara sekelian kita yang sedang menderita diseksa oleh pengikut-pengikut Kuffar!
Sedarlah wahai saudara-saudaraku yang masih lagi enak dihembus belaian syaitan!, Bangunlah !Bangunlah !Juangkanlah ! di Jalan ALLAH SWT! Janganlah sekelian leka serta alpa dengan pengodaan dunia yang bakal musnah pada besok hari nya. " bertaubat, berdo'a dan beramallah sepertimana sekelian bakal mati pada besok hari nya dan kerjakanlah pekerjaan (urusan dunia) seperti kalian akan hidup selamanya"
آو كما قال رسول الله


15.08.2010/05Ramadhan. JANGAN TERLALU BERANI MENCABAR!
Tulisan Dr.M0hammad Ridhuan Tee dlm petikan rencana akhbar Mingguan Malaysia yang di sokong sepenuhnya oleh Kemega; angkatan Sabil Ufuk Timur ini 'Jangan terlalu berani mencabar dengan MelayuIslam kini!'.

Ada mereka yang tinggal di bumi bertuah ini langsung TIDAK bersyukur "kerana masih hidup dgn hasutan syaitan lagi iblis dan zionis yahudi dunia, lagi masih al kafirun untuk tidak mengambil ikhtibar tahun hitam 13 pada tahun 1969 dahulu"
Mereka malah memPersendakan dan mengHinakan kedudukan istimewa agama Islam dan Melayu kita sebagaimana yang termaktub dalam Perlembagaan Negara ini "dan Perlembagaan Majlis DiRaja-raja MRR Melayu Tanah Melayu juga".

Saya "dan Kemega Lagi menyokong dari dahulu-kala Lagi" cadangkan mereka berhijrah lagi ke negara lain, jika negara ini sudah tidak ada lagi kebebasan maximum bagi mereka. Pergilah ke negara asal-usulnya kembali atau ke Barat, kerana di sana lebih banyak 'kebebasan' untuk membina gereja paling besar dan patung paling tinggi di dunia serta sekolah vernakular, termasuk juga kebebasan budaya kuning ie. arak, dadah, seks bebas dll. yang kini juga telah bertapak di sini.

Ternyata mereka mempunyai agenda untuk memporak-perandakan penduduk asal pribumi yakni MelayuIslam terutamanya," supaya kita akhirnya juga akan berlakunya perang-saudara sesama sendiri. Itu lah sejarah kaum yahudi, nasrani dan kafirun lakukan kepada seluruh umat Islam sejagat". Itu lah Ulasan Dr.Muhammad Redwan Teh penyokong penulisan diakhbar Mingguan Malaysia dan Dr.Wan Muhammad Sallehuddin penceramah bebas dari per. Islam Tanah Melayu ISTAMU ini.


Saya cadangkan mereka ini supaya membawa ideanya itu ke negara barat, mungkin ke negara asal usul mereka di China. Sudah tentunya dengan amat yakin cadangan mereka ini akan 'dibakulsampahkan' sebab tidak masuk akal, kecuali di Malaysia; Bangsa MelayuIslam yang selalu menyemaikan toleransi yang ditunjukkan tidak ada tolok bandingan di mana-mana negara dunia; " ini termasuk menghadiahkan pulau Singapura dahulu. Bersyukurlah kamu dan kini pula pulau Pinang yang menjadi idamam setelah sekian lama; ibarat dah bagi betes nak peha pula..." Dr. M0hammad Ahmad Arsyhad memberi gambaran ulasan yang lebih jelas dimana kini 'masterplan' mereka di sebalik takbir untuk menjadi Pemerintah di Tanah Melayu ini yang di dokong-sokong oleh musuh-musuh Islam sedunia.

Pergilah ke Kelantan, mereka bukan MelayuIslam boleh dikira dengan jari, tetapi mereka memiliki patung Buddha antara yang terbesar di Negara ini. Ini belum termasuk di pulau Pinang dan negeri-negeri MelayuIslam lain juga. Mana ada dalam dunia ini sesebuah Negara Islam yang mengikuti cara-cara pemerintahan sehabis-habis toleransi sebegini... keluhan ayahanda-ayahanda Pekida 'Bangkit Melayu' tempuh hari di negeri Terengganu Darul Iman. Masihkah mereka ini tidak bersyukur dengan ekonomi Negara ini pun sudah hampir keseluruhan nya milik mereka 100% kini sehingga kiamat nanti?!

Keistimewaan Islam termasuk mengembangkan syiar Islam seperti membina masjid dan surau sudah menjadi keWajipan termaktub dlm Perlembagaan Negara di Tanah MelayuIslam ini. Mengapa akhir-akhir tahun ini "sebelum akan berlaku perang dunia keTiga yakni perang dunia terakhir dunia pula", segala permintaan hak kesamaan dan samarata di minta secara keras dan kuat?!; Jika begitulah keadaannya buat lah juga permintaan pemerintahan untuk tukar sahaja nama Malaysia kepada kehendak mereka iaitu cinaSia atau indiaSia sahaja. Mereka mencabar secara melampau dan terlalu ultra kiasu rasis kepada hak dan haq kedudukaan MelayuIslam dan pribumi ini yang disangakan telah hilang taring dan tanduk... Baca seterusnya penulisan beliau ini.

Saya rasa kita MelayuIslam perlu mengambil semangat raja-waja lahir dan batin sempena bulan Ramadhan tahun ini untuk bermuhasabah sepenuh nya dengan bertaubat selalu, sesungguh-sungguhnya demi mempertahankan kedudukan MelayuIslam tercinta yang telah disemaikan di ufuk timur ini hingga akhir nanti, jangan sesekali di biarkan kita dan Agama kita senang-wenangnya diperkotak-katikkan. Sebaliknya kita justeru itu akan mempertahankan kedaulatan Islam dengan berani-mati sepertimana perjuangan dan pengorbanan nenek-moyang kita dahulu.

Kata penutup dari Datuk Syiekh Musa Syeikh Maidin selaku ketua penerangan Pekida44 di Pulau Pinang Melayu 3 'Line'. Masih ada MelayuIslam yang sanggup melihat cahaya kembali bersinar satu1 hari nanti di pulau tersebut2012, jadi jangan terlalu berani mencabar kita semua313! ...pulau singapura kita pula?