Monday, December 5, 2011

Salam dan S0lawat Al Asyur0 bulan Muharram 1433

Maka berpuasa lah kita jika tiada aral melintang hawa & nafsu hari ini 5 disember 2011 bersamaan 9 Muharram1433 kini; Puasa Sunnah Isnin dan persamaan 9 Muharram pula, hari selasa ini 10 Muharram Al Asyur0 memperingati yang dicintai lagi disayangi 0leh Baginda Rasullullah SAAW, lalu berlaku sejarah lagi peristiwa hitam Islam kesyahidan di Kerbala ke atas keluarga-keluarga Rasullullah Ahlul Baiyiti R0sul, di Parsi ketika itu. Hari rabu 11 Muharram berikutnya adalah berita hitam Islam tersangat menyayat hati yang di terima oleh seluruh pelusuk arab jazeerah Islam berpenduduk, saudara-mara, kaum kerabat keluarga pencinta lagi penyayang kepada Baginda Rasullullah SAAW... S0lawat!

Pada bulan Muharram 1433 ini juga akan gerhana bulan bakal berlaku pada hari sabtu malam ahad sempena bulan mengambang 15 Muharram 1433 Hijrah pula; dengan penuh makna dan maksud kepada kekita di seluruh tapak maqam dan makam keramah dan keramat yang diizinkan Allah SWT akan d0'a Wali-wali, pernah mengering-kontangkan seluruh negeri melaka pada masa dahulu. Sememang malapetaka kemarau yang tersangat kering-kontang!

Sebelum peristiwa hitam ini berlaku pada awal tahun 1991 patek telah ke sana beruzlah di Pulau Besar, bersama pula jema'ah kual0 dan kuale dengan Tok Guru-guru P0nd0k Lenggeng dan Lengg0ng ; dan pada hari akhir nya beribadat kami semua dan Tuan Imam Megat Abdul Rauf pun hadir juga di Madrasah lama pusaka di situ... Al Fatihah . Zikirullah99

Selawat ke atas Rasullullah SAAW merupakan suatu amalan yang disyariatkan oleh Islam.

Firman Allah SWT yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, berselawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya”. [Surah Al-Ahzab: 56]



Manakala di dalam hadith-hadith Rasullullah SAAW terdapat banyak arahan dan kelebihan-kelebihan yang dinyatakan berkenaan dengan selawat ke atas baginda SAAW, antaranya :-





  1. Sabda Rasullullah SAAW yang bermaksud: “Barangsesiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah (s.w.t) akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. [Hadith riwayat Imam Muslim daripada Abdullah bin Amru bin Al-‘Ass r.a]


  2. Sabda Rasullullah juga yang bermaksud: “Sesungguhnya manusia yang paling utama denganku pada hari kiamat ialah yang paling banyak berselawat ke atasku”. [Hadith riwayat Imam Tirmizi daripada Abdullah bin Mas’ud r.a]


  3. Sabda Rasullullah adapun yang bermaksud: “Barangsesiapa yang berselawat ke atasku sekali nescaya Allah akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. [Hadith riwayat Imam Muslim daripada Abu Hurairah r.a]



    "jika kita kaji teks hadis panji hitam dari timur, ada teks yang berbunyi : " maka datang lah kpd mereka (panji hitam) walau merangkak ke atas 'SALJI' ". menunjukkan & membuktikan golongan Panji Hitam tidak akan muncul di Tanah Melayu ini, tetapi mungkin di negeri yg bermusim salji. kemungkinan iran, afghanistan, chechen, cina, jepun @ korea utara ? siapa tahu?. Sebab ramai kaum yang "berpotensi" bersangkutan. Islam melayu abad ke21 sudah macam Islam arab & sepanyol dahulu. Sudah merosot sebab kemewahan duniya dan kebendaan lagi kemaksiatan pula. Hanya mereka yang "struggle" & mujahadah shj lah yang akan bangkit menentang kezaliman di seluruh dunia yaitu PANJI HITAM yg diramalkan & dijanjikan itu.

    1Satu perkara yang jelas ialah mereka ini penyokong ahlulbayit.

    bani tamim kini telah bangkit dlm arena da'wah & islah.

    hanya menunggu PANJI HITAM muncul dlm arena siyasah & jihad.

    lalu hanya seorang lelaki dari ahlulbayit yg dijanjikan itu shj lah yg akan menyatukan urusan DA"WAH, JIHAD & SIYASAH ISLAM sekaligus menyatukan ummat Islam kita di sini!

    "RAGE AGAINST THE" ZALIM !

    Wallahu’alam bishawab. Wassalamu’alaykum warahmatullahi wabarakatuh.





    Petikan dari karimon.wordpress.com




    "Assalamualaikum wrtbh sekelian semua, Salam persaudaran ummah walaupun berlainan jalan Tarekat dan Tasawuf dll. Ini adalah salah satu "entri" yang saya minat. Walaupun saya juga keturunan nabi, tetapi cuma nabi Adam as sajalah. Saya minat kerana isu hadis “Islam bangkit dari Timur”. Walaupun ada kritikan dari pihak “Salafi Wahhabi” mengatakan hadis ini palsu ya, namun saya fikir matan hadis ini tetap sahih. Terutamanya berkaitan Imam Mahdi yang dihadiskan berketurunan Al-Hasani, kehilangan jejak keturunan Al-Hasani, kerana mereka kebanyakan nya suka membuang gelaran atau tanda-tanda keturunan mereka, kini paling terawal ramai yang berhijrah dan bersembunyi di Nusantara ini selain nya dari Al-Husyani.


    Renungan dari 'Blog' yang sama:-


    Walaikum musalam, pada saya pula, saya berpendapat yang menolong Syaidina Husin ra itu ialah S0habat bernama Ali Hanafiah. Syaidina Hasan ra , adalah orang nya tersangat lembut, hampir seluruh tabiat nya mengikuti keseluruhan Baginda Rasullullah SAAW …mana mungkin hendak berperang yang begitu hebat !!!.Walau pun Rasullullah SAAW banyak memimpin peperangan, tetapi jauh dan TIDAK SEKALI PUN BELIAU MEMBUNoH MUSoH NYA !!!. Begitu juga Syaidina Hasan ra... .Selebih nya kita berserah pada Allah SWT sebab saya tidak dapat lagi 'shahih' mengenai nya.


    Saya juga ada membaca blog "mistisfiles", yang berusaha menjawab persoalan kenapa pihak yahudi Illuminati Antarabangsa bersungguh sungguh membina pengkalan risikan di singapura-pura PAP & DAP, padahal mereka tidak pernah ada pengkalan risikan dimana-mana pun dibahagian dunia ini (berlawanan dgn USAmerika yang mempunyai pengkalan risikan berterabur seluruh dunia). Pihak "mistisfiles" berhujah bahawa orang Melayu adalah keturunan puak yahudi yang hilang, dan Melayu jugalah yang akan bangkit sebagai tentera hadapan Imam Mahdi untuk membunuh kaum yahudi di singapura-pura dan pulau pinang/israel (sebab yahudi secara beransur-ansur dikumpulkan oleh Allah SWT di israel), sebelum kiamat kelak. ...hanya Allah SWT yang maha mengetahui akan segala sesuatu sehingga kiamat nanti !...


    Jika diperhatikan, kita orang Melayu adalah penganut Mazhab Ahlul Baiyit yang sebenar secara tidak langsung bersangkutan mazhab syafie, dan kemungkinan ada unsur-unsur nya mazhab maliki /Syiah juga. Ini kerana semakin ramai orang Melayu berminat dengan tasawuf dan tareqat, malah ada yang menjadi ahli tareqat, sejak serangan bertali arus daripada pihak-pihak Salafi Wahhabi terhadap tasawuf@tareqat ini.


    Pengasas-pengasas tasawuf@tareqat ini hampir semuanya adalah Ahlul Baiyit, jika tidak semuanya sekalipun, mereka yang bukan Ahlul Baiyit, ada juga mencapainya secara martabat Iman, seperti sabda Rasulullah saw “Sesungguhnya Salman dari kami, pend0k0ng s0k0ngan Ahlul Baiyiti”. Salman al-Farisi ra ini adalah pemegang salasilah Tareqat Naqshabandi sehingga akhirnya tareqat Naqshabandi ini pun bolehlah dikatakan tareqat Ahlul Baiyit juga. Ini termasuk dari Bilal Bin Rabah dll. s0habat...;


    Apabila Salafi Wahhabi berjaya merampas Hijaz dan mendirikan kerajaan Arab Saudi, maka tareqat -tareqat sufi ini diharamkan. Ramai Syeikh-Syeikh Sufi ini, termasuk keturunan Ahlul Baiyit, lari berhijrah dan bersembunyi di Alam Melayu ini. Kemunculan faham Wahhabi pula sebagai faktor penguat, kerana sudah ramai orang-orang Melayu pandai mengkritik dan menghujah fahaman Wahhabi. Jadi tidaklah aneh, jika bangsa Melayu yang dianggap pemalas, suka berhasad dengki, suka meniru budaya Barat ini, rupa-rupanya mampu memaksa yahudi Illuminati Antarabangsa mendirikan pengkalan risikan di singapura!. Ini kenyataan!


    Seperti kata Syeikh Hang Tuah (sebab saya menganggapnya sebagai Syeikh Tareqat Qadiriyyah), “tak kan Melayu hilang didunia”. Hendak hilang macam mana?, Melayu bukan bermakna bangsa semata mata. Masuk Islam bermakna masuk melayuIslam. Selagi Islam terpelihara sehingga kiamat, selagi itulah Melayu tidak hilang. Bangsa cina yang di"provok" yahudi Illuminati Antarabangsa sudah cuba merampas malaysia dari tangan Melayu pada 13 Mei 1969 dahulu, tetapi kena kejar dengan “ilmu parang terbang” orang melayuIslam pula! Takbir99!




    pandangan dari "blog" yang sama



    "Jika kita lihat Nasab keturunan Ulama Besar Jambi dan Tuan Besar yakni Pembesar Palembang, Nasab nya bersambung ke Syeikh Al Ariffin Sayyid Ismail Al Jilani. Makam Sayyid ini berada di Pulau Besar, Melaka.



    "Kita" rumpun sama di seberang Selat melaka amat sangat hormati Nasab Ulama-ulama mereka, bertambah pula jika mereka tahu, Nasab Sayyid mereka adalah Titisan Darah Syeikh Abdul Qadir Al Jilani dan dari Nasab Rasulullah SAAW. Sangat berbeza dengan kita di Tanah Melayu… sudah lah kita TIDAK PERCAYA, malah di kutuk dan di hina pula !!!. Telah TERTULIS TERANG dan NYATA, kelebihan Ahli Baiyit jika mereka Pejuang atau Pengembang (Ulama) Islam. Generasi sekarang sudah jauh berbeza dari Generasi dahulu, Mereka LUPA, jika tidak ada atau Keturunan ini berdakwah ke Tanah Nusantara ini,.kita tidak tahu APALAH-APAKAH ANUTAN KITA ?!?.


    Datuk-Nenek kita telah lama berdakwah dari Tanah Arab, meninggalkan kemewahan hidup,… Isteri yang Rupawan, Pangkat, Bangsawan dan Harta yang Banyak HANYA UNTUK MENUNAI KAN SURUHAN DATUK MEREKA…Rasullullah SAAW…. dengan hanya berpandu kan Firman Allah SWT…yang berbunyi “Sampaikan walau pun SATU AYAT” .Mereka mengadaikan segala nya malah, Menyerahkan NYAWA MEREKA UNTUK JIHAD FISABILILLAH !!!. Bukan untuk kita puja mereka, TETAPI berterima kasih dan bersyukur kepada Allah SWT kerana mereka lah “Tangan Allah” dan “Rijal Tullah” kita pada akhir zaman kini.



    Jutaan Terimakasih & Salam silaTurahimkekita Ukhuwah kini dan selama nya.313.99.33.13.9 dari kami yang masih tidak terlepas dari berd0sa-d0sa, cabaran dan dugaan seharian kini... Ma'af Zahir Batin.




1 comment:

  1. Salam selawat ke atas baginda dan keluarga serta waris mereka.

    ReplyDelete