Wednesday, December 7, 2011

Apa akan berlaku pada tahun 2012,... PRU13 Panji Hitam Ufuk Timur

Salam 11 Muharram 1433 kepada Tuan-tuan Syed dan Syarifah diNusantara ini. Demi s0habat Al Idrus Panji Hitam Ufuk Timur di sini;


Pautan :-
"...setelah lebih memahami apa yang ingin diutarakan, ramai "forumers" forum menyatakan sokongan lalu "respons" jawapan saya: Alhamdulillah kawan-kawan dan s0habat-s0habat313.99.33. InsyaAllah kita dan kekita semua ada semangat demi amanat akhir zaman ini.


Sekarang ini kita sepatut nya cermin akan diri kita dahulu sebelum mengata sesama Islam kerana terlalu ramai sangat lagi umat kita melayu yang tidak mengikuti Islam dan Sunnah nya yakni tidak bers0lat lagi beribadah ie. beradab sopan santun, puasa, berjema'ah surau dan masjid, umn0 dan Pas dll. pula, zikir, s0lawat, dll.; malah murtad, terjerat dengan amalan & ajaran s0ngsang, bermegahan kpd kebendaan, maksiat, hisap dadah, hisappp... dll.; bakal sememangnya menjemput mala petaka-bala bencana dari kemurkaan Allah SWT juga pd tahun 1433?!?. Justru itu mampukah kita yang dikatakan melayuIslam berserta dan berjuang di dalam barisan panji-panji hitam nanti.

Seperti yang saya sudah sebut lebih awal, perang dunia III ketiga akan berlaku dahulu di mana orang Islam disembelih di mana-mana dan kita tidak boleh berbuat apa-apa. Kesengsaraan dan huru-hara yang terjadi akan menyebabkan ramai umat mengalah lagi maut. Maka untuk memasuki barisan panji-panji hitam, bersedialah menghadapi lapar, susah-payah, hilang segala harta-benda, ahli keluarga, seksaan demi seksaan malah bersedialah untuk dibunuh dengan kejam demi terus memegang tali Allah SWT tanpa terpedaya dengan ugutan atau pujuk-rayu Dajjal laknatullah and the "boys and gang"yahudi, US dan sekutu Barat nya juga.

Ini cuma dapat dilakukan jika kita istiqamah lalu berpegang dengan Islam sedalam-dalamnya... Maka mesti ada ilmu Sunnah dan amal Tasawuf supaya yakin segala yang bakal terjadi memang telah ditentukan sejak azali dan kita dapat melalui dalam keadaan syahid - yang menyaksikan. Fahamilah ini sedalam-dalam seupaya... Macam tengok "movie " tayangan pasal perang dunia I dan II, cuma ada "extra"... Kita rasa sakit dan segala macam seksa teramat sangat !.

Kalau "pass part"lulus ini dan masih hidup lagi, insya'Allah boleh di izinkan masuk dalam barisan panji-panji hitam. Allahuakbar 99 !

Untuk ketualanun, pertanyaan saudara mana Pemuda Bani Tamim? Jika yang dimaksudkan adalah seorang "forumer" ahli forum, saya bukan lah orangnya.

Jika Pemuda Bani Tamim yang dimaksudkan ada kena-mengena dengan Ustaz... (m0h0n ma'af ye), lagilah saya tak pegang. Kalau ikutkan nafsu saya yang masih belum suci ini lagi, sesiapa sahaja yang berani buat perisytiharan dirinya sebagai orang paling hadapan pembawa panji-panji hitam, mahu saya tampar saja muka dia. Lepas tu kalau dia nak tampar balik ke, jurus ke, _ ke... Allah SWT sahaja menggerakkan segala sesuatu.

Yang dimaksud Pemuda Bani Tamim ini ada ciri-ciri tertentu. Hendak pendekkan cerita, kita ambil dua, sejarah susur-galur keturunan dan rupa-paras yang kelainan.

Keturunan mesti Ahlul BAiyit, anak cucu Nabi kita SAAW. Kalau ikut pendapat mendalam bapak atas bapak (bapak bin bapak bin bapak...) mesti sampai kepada Sayidina Hassan dan Sayidina Hussen, Kedua-dua khalifah tersebut untuk kita seluruh umat Islam semestinya dari darah-daging Nabi SAAW. Mereka ini yang di kurniakan anugerah dan maunah disebabkan Nabi senantiasa kusyuk walaupun sebelum bers0lat beribadah dll. Tanya lagi s0al lah kepada hati kita sedalam-dalamnya apabila kita dan kekita sudah benar-benar dalam ketaubatan, bermunajat, berisystiqarah dll. selalu, InsyaAllahU d0'a99.

Tentang rupa-paras, saya ambil bab senang lah... Semua nabi-nabi itu "handsome"Nur... Kajilah... Begitu juga para pewaris Nabi, apalagi pemegang panji-panji hitam dari keturunan Sayidina Hassan yang memang diketahui "handsome"Nur nya, malah diriwayat sebagai orang yang rupa-paras paling hampir kepada datuknya Rasulullah SAAW.

Ini "genetic" keturunan terpilih lagi pilihan Allah SWT... Mesti ada ciri-ciri rupa-paras elok Nabi. Ada perawakan tubuh-badan tegap, tegak dan hebat... Dan kalau kita kaji, seorang pemimpin mestilah menjadi contoh kepada semua dengan rupa-paras yang boleh menimbulkan perasaan hormat, kasih-sayang, wibawa... Barulah pengikut "follow " dengan rela dan reda...YA Allah masukkan kami dalam pengertian dan kefahaman ini; Amiiin.

Pendek-kata setakat ...(tidak 'paste') m0h0n ma'af ye... rasanya janganlah kita rasa bagus sangat lagi betul lalu tersenyum simpulan-sipulan se0lah-0lah diri ini tidak langsung berd0sa-d0sa pun, riak dan takbur... sudah berhasrat berniat diri sendiri lagi benar dan betulll lalu bersangka buruk, jari yang tunjuk diri sendiri pula?!... dan ada pula cuba mengakui diri dari Bani Tamim dll.; ... maka jangan lah sekali-sekali buruk sangka pada sesama melayuIslam kita yang terlalu sedikit lagi kecil seperti kecil juga..., sejak bila pula melayu besar..., Pada Allah SWT sahaja yang mengetahui dan melaknati golongan sebegini yang berkehendak untuk bermusuhan sesama insan sehingga kini ".

Mari lah sama-sama mend0'akan lah sesama kita kearah kebaikan dalam ketaubatan selalu demi Islam kita muslimin dan muslimat... Marilah kita dan kekita bersama-sama berd0'a agar persaudaraan ukhuwah silatTulrahim kita dan kekita terus mampat dan mantap ke liang lahad akhir nya . Amin99 dari patek yang hina-dina s0habat dari 'Kemega'. Salam Sesuci, Sesakti dan Sejati.

Sekian sahaja buat pada masa ini s0habat-s0habat, baca di blog saya dengan hati terbuka... InsyaAllah baca pautan ini di...




url : http.// capiloton.blogspot.com


Wallahu’alam bishawab. Wassalamu’alaykum warahmatullahi wabarakatuh.





Posted: 15 June 2006 at 5:22pm dari merahsilu.blogspot.com.




"Assalamualaikum para saudara sekalian.
Untuk renungan bersama... terutamanya, bila dikatakan sabda Nabi mengenai Samudera ini tidak wujud dalam kitab hadis sahih. Sebab itu saya ajak saudara semua berbincang dan memerhati dengan hati dan akal terbuka, insyaAllah.




Tentang sahih tidak sahih..., banyak juga hadis-hadis Nabi termasuk hadis Qudsi yang tidak ada dalam Sahih Bukhari, Muslim, Tirmidzi dan sebagainya muncul pula dalam pengajian tariqat dan kitab-kitab Tasawuf. Saya tidak dapat memberi contoh "off-hand"terbukti, tetapi "confirm" sepasti memang ada. Sebabnya, ada hadis-hadis yang telah digelapkan sepanjang tempoh pemerintahan Bani Umaiyah selama hampir 100 tahun dan Bani Abbasiyah pula selama hampir 500 tahun atas sebab-sebab tertentu tetapi terus dipegang oleh golongan tertentu terutama ahli Sufi yang menyanjung tinggi kaum kerabat Rasulullah SAAW.





Proses pengumpulan hadis secara rasmi dimulakan semasa zaman pemerintahan Khalifah Umar Ibnu Aziz, lebih 80 tahun selepas Nabi Wafat. Kitab-kitab Sahih pula wujud sekitar 120 kemudian dengan mazhab-mazab berjumlah 4 sahaja yang telah dipersetujui tanpa kerelaan dan keredaan guru kpd semua mazhab-mazhab ini, yakni ulama terunggul lagi terulung Imam Besar Sayyidi Ja'afarish Al Siddiq as Ahlul Baiyiti R0sul yang masih AllahU terpelihara. Maka logiklah jika ada hadis-hadis yang hilang.



Perhatikan dalam bab ilmu Sahih Bukhari dan Muslim, ada tersebut Abu Hurairah berkata dia ada menyimpan 2dua karung hadis, satu disiarkan kepada umum, satu tidak. Kerana katanya, jika disiarkan satu karung lagi nescaya lehernya akan dipancung. Kebetulan dia juga hidup semasa zaman pemerintahan Muawiyah bin Abu Sufyan dan anaknya Yazid, orang-orang yang diketahui sememang "anti" pada Ahlul Baiyit. Pada zaman itu, sesiapa yang memperbesarkan kelebihan Bani Umaiyah boleh mendapat pelbagai ganjaran sedangkan sesiapa yang menceritakan apa-apa kelebihan anak cucu Nabi boleh disiksa malah dipenjarakan, diracun dan dibunuh!. Mengapa dan Kenapa?!?





Untuk kefahaman lanjut, elok kaji apa yang berlaku setelah Perang Siffin, pertembungan antara golongan yang menyokong Sayidina A'li dengan penyokong Muawiyah; Perang Jamal pula?. M0h0n petunjuk Ya Allah akan apa berlaku seterusnya setelah Sayidina Hassan mati diracun dan Sayidina Hussein pula serta hampir keseluruhan kaum kerabat baginda terbunuh di Karbala !. Jangan anggap lah ini semua perspektif Syiah dan mazhab Maliki sahaja. Sila lah berfikiran terbuka lalu mem0h0n kpd pencinta Allah dan kekasih Allah SWT kita semua kekita jua... Kami mem0h0n selalu tanpa berputus-asa sehingga ketiang lahad nanti.





Apapun, jika sabda Nabi mengenai negeri Samudera itu tidak dapat dibuktikan kesahihannya, persoalan seterusnya kenapa ia boleh muncul dalam Hikayat Raja-Raja Pasai dan Sulalatus Salatin? Kedua-dua ini adalah kitab besar sejarah orang Melayu, bukan kitab sebarangan dan sembarangan kekal hingga kini tanpa di ubah-ubah langsung dari yang asli (ujian karbon pihak arkeoloji/ artifak muzium) tidak mcm kitab-kitab kini masih di ubah-sesuai-semasa iaitu nasrani, yahudi, hindu dan tokong patung berhala setan syaitan bodoh tohlol takda akal langsung 0tak b0tak !. Belajar lah dan tanyakan dari yang telah diberi hidayah petunjuk seperti Ustaz Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah, dll. muallaf lain kita yang mengkaji lagi menyelidiki semua kitab-kitab kuffar dahulu di sini.





Saya percaya ada rahsia & r0hsia besar di sebalik ini - anak zuriat tertentu yang ditinggalkan di bumi Serambi Mekah yang akan bersambungan terus sehingga ke akhir zaman, sehingga kemunculan panji-panji hitam dari Timur/ Ufuk Timur? di benua Parsi sehingga ke Tanah Melayu-ketuananMelayuIslam "Tanahair Tanah Tumpah Darah" ini. Takbir! InsyaAllah99... Imam Mahdi - Muhammad Al Kubr0...";
Wallahu’alam bishawab. Wassalamu’alaykum
warahmatullahi wabarakatuh.

1 comment:

  1. kah3x...namepun hikayat bro...xkan nak percaya 100% plak?? abis kalo ade buku hikayat2 lain yg 'confirm' x penah diubah, xkan nak percaya jugak...hahaha

    ReplyDelete