Wednesday, December 14, 2011

41. Banjir Besar akan berlaku di Kuala Lumpur, Siap-Sedia 1433H-2012M

Sesalaman kekita di Pulau Besar, di Tanah Melaka semasa gerhana bulan purnama terjelas sekali pd malam 15 Muharram itu; Kini pula pada bulan ini persamaan tahun Hijrah bulan Muharram dan Safar; Deruan angin-dingin musim tengkujuh mengakibatkan banjir-banjir kilat akan berlaku lagi di seluruh bandaraya Kuala Lumpur ini sebelum banjir terbesar sekali dalam sejarah terkini sejak 40-41 tahun yakni pada tahun 1971 dahulu, bakal menimpa dengan bala bencana dan mala petaka atas kemarahan dan kemurkaan Allah SWT menjelang tahun 2012 nanti dengan ada nya pula PRU13 menanti, kami di sini berd0'a-d0'a Ya Allahu Ya Rahman Ya Rahim mem0h0n ampuni segala d0sa-d0sa kami dan sekelian umat demi ummah akhir zaman di Tanah Melayu kini, terutama sekali nya kpd penduduk-penduduk insan biasa terutama nya kanak-kanak yang tidak berd0sa dibandar metropolitan Kuala Lumpur ini terLumpur-lumpur lagi sekali lagi... di hindari musibah pendiri panji hitam di ufuk timur ini;

ERA Agong Ke-14 bermula ; Kali Kedua.2 ; Daulat Tuanku : rabu 14.12.11 Utusan Malaysia.

Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah kini ada lah sebagai Yang di-Pertuan Agong yang baru ke14. Dahulu baginda YDP Agong pernah menjadi Agong juga pada tahun 1970-1975 yang ke5 dan bersama berkhidmat dengan ayahanda Datuk Seri Najib yakni Tun Abdul Razak yang menjadi PM semasa itu juga...;. Dahulu juga baginda Agong pernah mengalami banjir besar di Kuala Lumpur pada 1971 bersama PM Tun Abdul Razak dan kini bakal juga di alami sekali lagi...; ? dengan anakanda nya pula kini PM juga...; ?

Majlis DiRaja-Raja dalam mesyuarat khasnya berkenaan Adat-Istiadat Kesultanan Melayu bersetuju mengisytihar Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong yang baru sekali lagi; berkuatkuasa pada 13 Disember 2011 ini. YDP Agong ini juga merupakan julung-julung kali terulung YDP Agong "King" yang tertua di duniya ini. Sumber: Sultan Kedah telah dipilih sekali lagi Yang di-Pertuan Agong Baru Kerajaan Malaysia yang di bawah pemerintahan oleh Sembilan9 Takhta Ketuanan Tanah Melayu ini mengikut perjanjian khusus di bawah negeri-negeri bersekutu DiRaja-Raja Melayu yang telah di persetujui dan di perkenankan bersama di dalam persidangan Watikah Persuratan Wasiat Kesultanan DiRaja-Raja Melayu di Tanah Melayu ini khusus nya sebelum mencapai kemerdekaan Negara pada tahun 1957 lagi.

Daulat Tuanku ; Merafak Sembah Kurnia Kerabat DiRaja Pengisytiharan Seri Paduka Baginda Sempena Pengmasyhuran Adat-Istiadat Melafaz Sumpah Takhta Agong Negara.

Sembah Takzim kami kekita ummah rakyat jelata pada tahun 1433H bersamaan 2011M ini dan 2012M menanti kini...

1 comment: