Friday, October 29, 2010

28

Pahlawan Islam- bendera Panji Hitam

Dari Anas r.a., "Bahawa Ibnu Ummi Makthum membawa Panji Hitam, dalam beberapa pertempuran bersama Nabi Sallallahu ‘alaihi wa Sallam."[Hadis riwayat An-nasa'i]

"Bahawa pada bendera Nabi Sallallahu ‘alaihi wa Sallam. Tertulis kalimat ‘La ilaha illallah, Muhammad Rasulullah".[Diriwayatkan oleh Ibnu Abbas menurut Abi Syeikh]

Bendera ini merupakan bendera keramat lagi amanat dari junjungan besar kita baginda Nabi Muhammad SAW kepada umat akhir zaman nya. Adalah menjadi sunnah bagi kita untuk mengamalkan kedaulatan nya dengan penuh persediaan senantiasa dari segi rohaniah dan jasmaniah. Ilmu Al-Hadis ini sudah semakin dilupai dan dinodai kini dalam akhir-akhir lewat masa akan mendatang ini. Mengapa dan kenapa kita kini berpecah belah, antaranya kita masih terlalu mencintai kebendaan duniawi lalu belum mahu dgn seribu macam alasan untuk mengikuti As Sunnah Rasullullah Nabi Muhammad SAW sebagai utusan ALLAH SWT secara menyeluruh nya dengan Iman dan Taqwa sepenuhnya. Tidak pernah ramai sekali yang sudah kaya-raya yang peduli langsung keperitan dan kesusahan mereka yang hidup dlm kemiskinan tegar, daif dan sengsara. Kepada yang yatim piatu, keluarga-keluarga di ulu kampung kebanyakan nya, ibu tunggal dll. yang telah mengundang gejala masalah sosial tahap kritikal kini terutama sekali kepada penduduk MelayuIslam kita.

Amanat Kebangkitan Kekita di Alam Nusantara ini

Menjelang tahun berlalu kini 1431H/2009-2010 sehingga termasuk tahun 2011, 2012 dan 2013 akan tiba kini lalu berakhir juga; Seruan-seruan kalimah Allah SWT dengan kecintaian pada selawat rasullullah SAW telah muncul dan boleh dikatakan di segenap pelusuk alam sejagat kita ini kini dengan satu dan suatu kesedaran serta keinsafan 'InsyaAllah'. Maka, ini bermakna sudah tentu ada suatu ‘alamat’ dari Allah SWT Yang Maha Kuasa lagi Maha Agung kepada kekita sekelian, terdetik terasa dalam hati naluri jiwa kita akan kebangkitan Islam akhir zaman kini di sini. Malang nya akan tetapi amat sedikit sangat insan-insani yang memahami dan menginsafi kepada alamat tersebut dari Allah SWT kini, detik ketika ini untuk kekita bersiap-siaga -'Sediakan Payung Sebelum Hujan'. Sediakan lah untuk menentang mereka dari segala jenis kekuatan yang dapat kamu sediakan - Surah Al-Anfal : 60. Lahir dan Batin;

Lahir dan Batin tersebut ialah seumpama di dalam Sejarah Perang Badar yang terulung lagi terunggul telah menjelaskan perihal persediaan senantiasa kita kepada keutamaan berZikirullah untuk fikir-berFikir-fikiran;
Peperangan itu didukung penuh oleh 4 s0habat utama lebih-lebih lagi s0habat yang sebenarnya sepupu lagi dipelihara di bawah jagaan baginda rasullullah SAW yakni Syaidina A'li Karamallahhwajha AS. Mereka Berzikir dan Berfikir untuk menentang musuh yang berlipat kali ganda ramai dan kekuatan nya dari tentera Islam yang sememangnya serba kekurangan dalam semua peralatan persenjataan perang tersebut sehingga kini juga.

Setelah berd0'a lalu baginda Rasulullah SAW pun berada didalam khemah Berzikir Sirr Rahsia 'Laddunni' Juz 15 kepada Allah SWT memohon RAHMAT dan HAYAT kemenangan kepada mereka yang terpilih demi berkorban nyawa dengan pilihan seramai 313 sahaja tentera jihad fisabillillah akhirnya ini. Manakala Syaidina A'li KAWAJ AS pula telah ditugaskan meniupkan lafas-nafas semangat kental waja diri berperang dengan pekisan kar0mah nya. Beliau juga ditugaskan untuk memantau keselamatan baginda rasulullah SAW sekira nya ada dikalangan pihak musuh dengan tentera sulit ilmu-hitam sihir mereka dapat melewati khemah baginda rasullullah SAW. Para Sahabat terus-menerus Berzikir dan Memikirkan kemenangan di medan peperangan itu dengan segala isi dan isim ayat-ayat jihad mukjizat Al Quran lalu akhir nya pada kesudahan peperangan hebat terulung dan terunggul itu telah di menangi oleh pihak Islam kita. Ya Ahlul Badar313!
ZIKIR dan FIKIR adalah seumpama ISI dan KUKU.
Pisahkanlah antara keduanya... umpama baginda Rasullullah SAW tanpa s0habat-s0habat pilihan beliau dari yang terpilih oleh Allah SWT.





Ajarilah anak-anakmu berkuda, memanah dan berenang - Sabda baginda Rasullullah SAW

Rasullullah SAW bersabda, "ajarilah anak-anak sekelian berkuda, berenang dan memanah" dan "sesungguhnya Allah SWT lebih menyukai kepada insan mukmin yang kuat lagi bijak dari mukmin yang lemah lagi lembik" (riwayat sahih bukhari/muslim)

Sudahkah kita mengajar anak-anak anda 3 perkara ini mengikuti sunnah baginda bernasab sehingga kini ?

Keturunan nasab keluarga baginda Rasullullah SAW dan para s0habatnya yang telah mencetuskan peradaban keagungan insan muhamaddin lebih dari 1400 tahun yang lalu, bukannya hilang dari pandangan mata tetapi tersembunyi seketika melalui susur-galur keturunan baginda SAW - ahlul baiyitihim.

Islam ketika dahulu telah bangkit kembali di zaman keagungan Melaka Melayu kita, sehingga menarik bangsa-bangsa kuffar Eropah untuk menjajah dan berperang di rantau Nusantara kita ini.
Remember, Peringatan pada tahun 1511-2011 kini satu1 putaran bulatan sejarah sudah kembali untuk di perhati dan di awasi sekelian kita.

Adalah menjadi lumrah alam akan sesiapa yang berpegang dengan Sunnah Rasullullah SAW ini akan sentiasa diburu oleh bangsa kuffar iaitu musuh-musuh Islam. Begitulah dengan apa yang telah terjadi di tanah Arab ketika dahulu dan kini terlalu dayus dan lemah dari segi segala-gala nya termasuk juga semua bidang teknologi tertinggi kecuali di negara Parsi sahaja.

Beratus-ratus tahun lamanya Islam bertapak di tanah Arab, mereka yang berpegang dengan amalan Rasullullah SAW sekeluarga dan para s0habatnya ini tidak jemu-jemu diburu muslimin yang beriman lagi berilmu. Mereka sesungguhnya mendalami 'ilmu dalaman' bahawa jangka riwayat Islam sebagaimana sabda-sabda Rasulullah SAW ; tidak akan dapat bertahan di tanah Arab itu sendiri. Lantaran dengan sebab-musabab itu, mereka pun lalu berhijrah ke sebelah Timur kerana wasiat amanat baginda SAW pada pandangan kasyaf lagi salaf nya, timur ini lah yang akan meneruskan amalan tertulis, tersurat lagi tersirat As Sunnah Rasullullah SAW di akhir zaman kini di sini pada kekita ini demi tahun 2012 mendatang pasti.

Agama ketauhidan ini ‘berhijrah’ dengan penghijrahan dari suatu bangsa ke suatu bangsa dari Israil (Nabi Musa, Nabi Daud, Nabi Sulaiman dll.) Nasrani (Nabi Isa) kepada bangsa Arab (Rasullullah SAW) Turki, Parsi, India, China dan akhirnya kekal kepada bangsa Melayu dengan Negara Islam di Ufuk Timur sini. Negara Islam kekita ini kekal dan sebab itulah hulubalang rijahul-ghaibi kepada waliyullah Panji Ufuk Timur ini yakni Datuk Panglima Utama Hang Tuah berpesan amanat ‘Takkan Melayu hilang di duniya’. Di mana kini di pertanggungjawabkan untuk dipikul dan dibeban keatas pilihan yang terpilih sahaja di sini. Tiada lagi peperangan yang mengikut bangsa-bangsa besar seperti peristiwa hitam berdarah 13 Mei 1969 dahulu, tetapi pada akhirzaman nanti sebagai penutup sebelum nya pada tanda-tanda akhir Kiamat Besar hanya Islam akan berperang dengan kuffar sahaja. Perang Dunia Terakhir ialah Zaman dengan teknologi siber persenjataan canggih jaringan ledakan pengeboman Nuklear diantara benua kebenua.

Sayugia perlu di perhatikan lebih kurang 700 tahun yang lalu, Islam telah datang ke rantau sebelah sini sebagaimana tercatat di Batu Hitam Bersurat yang telah dijumpai di Kuala Berang, Negeri Terengganu DI.



Di Batu Hitam Bersurat itu tertera-tertulis:

….Tuhan mendudukkan tamra (piagam) ini di benua Terengganu adi pertama ada….

Syeikh Muhammad Al-Baghdadi, keluarga keturunan ahlul baiyit yang juga penulis Batu Bersurat ini telah meletakkan piagam atau suatu cap m0h0r bahawa Islam akhir zaman akan bermula di bumi Negeri Terengganu Darul Iman ini. Negeri Terengganu DI adalah dari sebuah negeri yang kecil dengan pegangan keTauhidan dan keIslamannya yang telah berkembang menjadi sebuah 'benua' Melayu sebagaimana yang tertulis di Batu Hitam tersebut.

Negeri berpanji Hitam ini lah sebagai penggerak dan pencetus akan kebangkitan Islam di akhir zaman yang telah bermula kini di sini.

Adapun Sabda Rasullulah SAW:
Akan datang Panji-panji Hitam dari Ufuk Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka " ini kini di sini..."
(Al-Hafiz Abu Naim)
Bendera Negeri Terengganu Darul Iman -Panji Hitam dari Ufuk Timur



Dari Hulu Terengganu ahlul baiyit Waliyullah Sheikh Sayyid Syed Muhammad Al-Baghdadi telah menyusur turun ke beberapa ahlul baiyit terdahulu seperti Tok Pauh di Kg Pauh, Kuala Berang kemudian menuju ke Kuala Terengganu menurunkan ahlul baiyit Tok Ku Pulau Manis dan Tok Ku Paloh yakni - Pendita Imam Tuan Syed Abdul Rahman Al Idrus. Tok ku Paloh terkenal sebagai seorang wali ALLAH yang mempunyai berbagai karamah dan hakamah yakni ma'unah sentiasa mendapat bantuan ma'unah pertolongan dari Allah SWT khususnya sewaktu dan berkerja demi mengendalikan urusan kehidupan rakyat Negeri beliau. Tok ku Paloh adalah khalifah dalam Tareqat usul lagi asal Naqsyabandiah, dan beliau turut mengamal dan mengembangluaskan 'Syahadat Tokku' satu amalan yang disusun oleh ayahnya Tok ku Tuan Besar dahulu.

Di antara anak murid dan pengikut Tok ku Paloh yang terkenal ialah Haji Abdul Rahman Limbong, Haji Mat Shafie Losong, Tok Kelam, Tok Janggut, Dat0k Bahaman, Mat Kilau, Haji Wan Embong Paloh, Haji Abdullah Cik Patani, Tok Gajah, dan Sultan Zainal Abidin III.
Susur galur keturunannya lah yang akan mengibarkan Panji-Panji Hitam kebangkitan Islam akan datang. Maka pada tahun 2012 akan didahului dengan bencana alam terbesar di alam Nusantara ini dalam sejarah sebelum peperangan Dunia Ketiga III di rencanakan bermula oleh dalang-dalang suku-sakat kuffar zionis yahudi dan nasrani.

Syarif Sayyid Syed Muhammad Al-Baghdadi dipercayai penulis Batu Hitam Bersurat ini dengan jelas telah mengemukakan akan kebangkitan Islam akan datang kini bermula di sini...

Pasukan Berkuda Kaum Muslimin


Kegemilangan tentera Islam demi Peperangan Badar, Uhud, Khandaq, Khaibar dll. bersama baginda Rasullullah SAW. 313.99.33

Mencari Penyatuan UMAT kita kini di sini

Yang BENAR itu nyata dan yang BATHIL itu nyata.
Pertama yang Haq di atas Hak Satu IMAM1 adalah baginda Rasullullah SAW; dan apa yang pasti sudah As Sunnah keturunan ialah IMAM 12 itu adalah dari kalangan sekeluarga darah-daging serta titik-peluh mewangi-wangian sepenuh zikirrull0h dan s0lawat dalam setiap nafas-lafas dan detik-detup jantung urutan zuriat AHLUL BAIYIT RASUL. Secara ringkas nya kesemua 13 ini adalah termasuk urutan sekeluarga nasab baginda rasullullah SAW maka dengan ini hendaklah kita mengambil pendekatan berbaik sangka pada mereka dan semua s0habat termasuk juga para tabiin; tabi tabiin.dan semua ulama, salaf, kasyaf, khalaf, wali wali dll…dan juga semua muslimin muslimat.

AKAL kita yang waras PASTI dapat membezakan antara HAQ dan BATHIL…… di antara SYIAH ke AHLI SUNNAH ke, UMNO ke, PAS ke… apa pun kalau HAK tetap HAQ…. kalau BATHIL tetap BATHIL lagi BATAL…… semua NAMA itu di NAMA kan sebagai tanda-tanda perpecahan pada umat ISLAM pada akhir zaman yang akhir nya akan disatu kan dibawah PANJI ISLAM AHLUL BAIYITI RASUL. InsyaAllah... maka sudah menjadi tanggung jawab kita yang mempunyai walaupun sedikit sahaja kesedaran dan petunjuk bagi mencari jalan kepada perpaduan Umat MelayuIslam ini telah terkulai layu-sayu di sini dan khusus lagi khas kepada Hak Umat ISLAM yang HAQ kini... AllahHU akbar! La ilaHAillallahHUmuhammadurrasullullah.

No comments:

Post a Comment