Thursday, October 14, 2010

Secepis-serpih coretan kpd Akal yg bAkal BerAkal

Ajar-ajar Tua/Guru Utama
Ajar-ajar TuO - megat Ainuddin Al-AsyurO
26
Dengan ini kita sedia memaklumkan bahawa kita amat bersyukur kehadrat Allah SWT serta sel0wat kita juga kpd junjungan besar baginda Rasullullah SAW atas sebab musabab perlu nya kita siap-siaga sebelumnya semua mendatang tanpa terduga oleh kita semua MelayuIslam di tanah tumpahnya darah kita alam Nusantara keseluruhannya rumpun-rumpun MelayuIslam khusus nya dan sesama Islam lain nya bersaudara hendaknya kita ini di sini.

Demikian kita dgn d0'a harapan menggunung tinggi ke alam atap langit demi sesungguhnya jua di atap langit ada langit lagi. Maha Agung Allah SWT kpd Nya kita s0lat sembahyang, hidup dan mati kita di sini hanya untuk serta pada Mu Ya Allah Ya Rasullullah. Tkbr99 !


Apa yang cuba dipamerkan di sini adalah untuk kita melangkaui dan melonjak ke hadapan untuk bersama-sama kita mendekati Ulama pilihan lagi terpilih demi menegakkan dan memperkasakan agama Islam dgn pendiri berdiri langsung Panji-Hitam di Ufuk Timur ini.

Pesan Tuan Syed-Syed di tanahair kita ini agar apa lah kira nya di beri mereka peluang untuk berbicara sepatah-dua kata kpd kita sekelian bersaudara sesama Islam yang sedang menempuhi dan mengikuti detik-detik kemurkaan lagi kemarahan AllahSWT pd akhir zaman kini sebelum Bencana Alam Terbesar Bersejarah dan Perang Dunia Ketiga III yakni peperangan terakhir berteknologi tinggi lagi siber di bumi ini yang sememang telah musnah punah oleh tangan-tangan manusia yang terlalu berd0sa-d0sa amalan sehari harian nya.

Justeru itu ampunkan lagi ma'afkan pilihan-terpilih nasab rantai emas berlian Ahlul Baiyiti Rasul SAW di Ufuk Timur ini dari nasab Ulama Besar Syed Al-Idrus di dlm mencoretkan lambaran-lambaran seadanya kini di laman perjuangan dan pengorbanan ini...sudi apa lah kira nya baca di tajuk-tajuk atas perihal keluarga keturunan Rasullullah SAW.

Dahulunya wasiat pesanan ini telah diamanahkan kpd Syed Zainal Abidin Al-Attas yakni nenda sebelah bonda bernama Sharifah Aluyah; kpd Pendita Panglima Utama Istana Perak kita Dato' Meor Abdul Rahman - pewaris Silat Seni Gayong Tanah Melayu. Tuan Syed Al-Attas dan Al-Idrus adalah dari susur-galur Baginda SAW demi mempertahankan Islam di Ufuk Timur ini kekal abadi hingga akhir nanti...


No comments:

Post a Comment