Wednesday, October 6, 2010

Salam SilaTulrahim kami Ilmu Persilatan Penjurit-Kepetangan Melayu IPPM di bawah Istiadat Pewaris & Naungan DiRaja Kerabat Daulat Pagar Ruyung di Kuala Sepetang kpd Silat Seni Gay0ng Dato' Meor Abdul Rahman di Sungai Air Kuning, Daerah Taiping :- ' Mengerti dalam pengertian akhirzaman ini di Sepetang, Segantang, Sekertang dan Sematang kini 2010-2013 mendatang-tatang-berpantang'. Amanah dan Amanat Tok Megat Abdul Rahman di Kota Lama, Kota DiRaja Kuala Kangsar, Negeri Perak Darul Ridzuan. " Mertabat-Semangat-Derajat-Keramat-Sesilat kekita pilihan Sunan-Sunan Ulama " pesan Dato' Bahaman kini di sini...



Dalam kefahaman dan pengertian kekita KEMEGA kini di sini; demi mengekalkan SilaTulrahim yang abadi lagi sejati kpd para hulubalang-hulubalang Rijhajul-Ghaibi para-para Wali di Ufuk Timur ini. Terutama nya kpd Ulama Sunan Wali T0kku Pal0h "Al Sayyid" Syed, Makam di Kuala Terengganu dan Ulama Sunan Wali Tuan Syed Ariffin "Sultoni" Makam di Pulau Besar Melaka pula; Buat tatapan renungan kita bersama kini di sini ialah kisah dari keturunan T0k Bahaman yakni kekanda Cikgu Ismail pernah bercerita kalau ditanyakan soalan pada Ayahanda Cikgu Jantan, beliau sering mengulangi kata-kata ini, “Daripada Nur Allah, Nur Muhammad maka terjadi kepada lembaga Adam dan bersifatlah Adam; Kun Faya Kun Dia dah semula jadi dah...”.

Kepada yang seadanya kurang mendalami ilmu sufi Rukun Iman mungkin tidak dapat memahami dengan kata-kata beliau ini. Setelah tiga3 hari bersama, Ayahanda Cikgu Jantan pergi lalu hilang semula. Kali terakhir beliau di temui adalah di Kampung Durian Tawar bersama seorang lelaki tua. Apabila ditanya siapakah lelaki tua bersamanya itu, beliau menjawab lelaki tua itu adalah s0habat. Walhal yang sebenarnya sese0rang tua itu adalah bapanya sendiri, Hulubalang para Wali yakni Dat0' Bahaman !.
Salam313.99.33.13.9.3 Tuan T0k Guru Nazree kekita kepada sOhabat-sOhabat pesilat fsbljhd di Kampung Jejawi-Bani Jawi; Negeri Pahang Darul Makmur. Ke Negeri Terengganu Darul Iman jua akhirnya kekita InsyaAllah ketemu juga... 2012.

No comments:

Post a Comment