Sunday, October 10, 2010

Antara IsyaraT dan FirasaT 2012

25 “Assalamualaikum wrtbh. Abang, Apa khabar kini disini ?; Macam mana dengan keadaan kita sekarang ini, semakin hari ditakdirkan tidak menentu ketentuan sehari ? Tak pernah ada calon bangsa kita dah... Adakah ini ilmu Isyarat ulama kita ke, apabila masa kini kita kena undi calon cina pula ?”, bunyi sms dari s0habat-s0habat kita semua kini disini juga. Lalu saya teringat kisah Kerajaan Sepanyol Nasrani dahulu meminta dan memohon Islam yang Adil melanggar dan menawan negara tersebut demi pemerintahan yang adil ..."

Hampir setiap hari saya dan jema'ah lain diajukan soalan yang sama belaka. Bagaimana mahu memilih calon di negara Islam Lagi Melayu berAgung dan bersultan di sembilan9 buah negeri-negeri MelayuIslam ini dari zaman kegemilangan terbilang Kerajaan Kesultanan Melayu Melaka lagi 1400, kini semakin layu-sayu MelayuIslam haru-biru ?

Situasi kini disini pula semenjak keputusan PRU12 lepas, sesetengah kawasan sama ada di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri, kedua-dua calon BN dan PR adalah Melayu dan Muslim. Ada juga yang salah satunya Melayu Muslim manakala di satu pihak yang lain adalah bukan Melayu dan bukan Muslim. Malahan ada juga kawasan yang kedua belah pihak adalah bukan Melayu dan bukan Muslim pula.

Dalam hal sebegini sesiapa yang kita semua kenal pasti penipu, penfitnah, pengkhianat, talibarut, talam dua-muka, komunis, kuffar, munafik, sekular dll., cakap tak serupa bikin… hendaknya ditolak sama sekali.

Manakala yang komited dengan jurus keISLAMan, pengorbanan ketuanan Islam, integiriti, keikhlasan lagi kejujuran, memperjuangan keadilan, ketelusan, kebersihan pentadbiran negara, dan menghormati pendirian rakyat kita bangsa MelayuIslam… hendaknya bakal dipilih. Soalan mudah ketika ini; adakah di pulau pinang kini Islam khususnya dan MelayuIslam khasnya diperkasakan dan dinobatkan seperti yang dijanjikan pd PRU12 lepas ? Kami sudah sedia menanti saat dan ketika nanti, ilmu Firasat tidak mengenal dikhianati...Tkbr99 !

Hendaknya MUSLIM, Hak & Haq Prinsip ISLAM menjaga PERKARA 153

Akan tetapi bagi Melayu, yang beragama Islam lantas dikenali sebagai Muslim ini, pelbagai cabang kepala di dlm minda fikiran kita terbit perihal pilihanraya PRU13 yang bakal menanti kita sekelian. Semakin hari kita merujuk-pujuk kembali kepada agama, d0'a-d0'a kekita semua di tanahair tercinta tanah tumpah nya darah kita makin pasti mengenal erti sebenar dlm gerak hati naluri ini, akan hak dan haq kita dlm perlaksanaan mengundi pd masa depan menanti. Lantas pd masa ini hal tersebut kini telah tersebar meluas di alam siber maya untuk kita semua meniti-meneliti.

Bagi yang pemalas beragama dalam perjuangan dan pengorbanan baginda SAW dahulu akan mengambil jalan mudah sahaja di minda fikiran, “ah, undi siapa pun buang masa sahaja. Semua nya dua-kali lima. Baik jaga periuk nasi sendiri sudah lah !” dan sejuta lagi alasan "lah" duniawi untuk kepentingan diri bahawasanya es0k tak akan mati lagi... Maka 2012 menanti kini di sini akibat durjana semua manusiawi sebegini.

Golongan tidak peduli, materialistik dan putus harapan seperti ini akan terus diam dan telan sahaja apa yang berlaku di sepanjang dua, tiga atau empat tahun akan datang dan seperti sesudah PRU-PRU sebelumnya ini . Melihat situasi kini dengan kenaikan kos kehidupan, Opresi dan Penindasan sesama dlm golongan rakyat berbilang kaum dan agama, kenaikan harga keperluan harian, rasuah dan penyelewengan kuasa, kemalangan, pembunuhan dan pembuangan dll. kehancuran sosial dan hilangnya keagamaan dalam kehidupan seharian kita alami kini disini mengerti apa yang bakal menimpa diri dan diri sendiri.

Maka apabila situasi ini terus menerus berlaku diperlakukan didlm diri kita kini, bersikap tidak ambil peduli langsung kita dalam pilihanraya PRU13 nanti, bakal melayakkan kita untuk hilang hak bernafas, hilang hak bersuara dan hak kerakyatan pribumi yang sebenar ! Sejak bila golongan kuffar anti-Islam sebenar-benar nya ikhlas lagi jujur membantu bersama dalam keadilan Ekonomi di Tanahair ini semenjak dan dari zaman penjajahan lagi?... ; Lihat sahaja di singapura kita yang bukan kita empunya kita lagi berpura-pura... Lihat juga apabila musuh Islam membunuh penduduk kita selepas Perang Dunia Kedua II dimana selepas Jepun menyerah kalah dan juga Perarakan meraikan kemenangan mereka atas kita sebelum peristiwa hitam 13 Mei 1969, dll. Masih kah kita tidak tahu malu Melayu layu sayu juga akhirnya... mungkin ada benarnya tidak berbangga menjadi Melayu, mungkin...

SOKONG ISLAM ATAU MUSLIM ?

Tugas kita amat lah berat pd soalan akhirzaman ini pd PRU13 kini.

Jika anda menyokong Islam, bermakna anda menyokong PRINSIP. Islam adalah sebagai prinsip menjulang keadilan, ketelusan, komitmen kepada perjanjian dan amanah, iaitu nilai-nilai yang didukung hanya di atas nama Islam termaktub dlm perjanjian sebulat suara bersama kpd Perlembagaan Negara Perkara 153 sebelum merdeka dahulu.

Akan tetapi jika anda menyokong MUSLIM, maka anda mempertimbangkan identiti calon itu, dan bukan prinsip serta integritinya. Jika anda mengundi seorang calon hanya kerana dia itu MUSLIM… maka anda dikira tidak berlaku adil, anda mungkin secara amnya pengamal ASABIYYAH nama nya.

asabiyyah.JPG

“Rasulullah SAW ditanya, apakah dianggap ‘Asabiyyah jika seseorang itu mengasihi kaumnya? Baginda SAW menjawab, “TIDAK, AKAN TETAPI APA YANG DIANGGAP SEBAGAI ‘ASABIYYAH ITU IALAH APABILA SESEORANG ITU MENOLONG KAUMNYA ATAS KEZALIMAN!” [Musnad al-Imam Ahmad bin Hanbal, hadith Wathilah bin al-Asqa']

Samada seseorang itu diundi kerana dirinya seorang MelayuIslam, atau semata-mata dirinya seorang Muslim, sedangkan pengundian itu bakal mengekalkan kezaliman pasukan yang diwakilinya ke atas sekelian rakyat nya, maka pemilihan itu adalah dikenali ASABIYYAH, tidak mungkin sama sekali boleh dilihat sebagai suatu pilihan yang bersandarkan kepada mana-mana prinsip Islam.

Islam menjulang lagi mendokong keadilan dan menentang kezaliman kpd rakyat jelata, dlm hal ini khusus nya pribumi Rumpun MelayuIslam kita dlm perjanjian bersama Perlembagan Negara Perkara 153 dan khas juga kpd orang asli, kadazan, Iban, Bajau, Suluk dll.

Keadilan harus dipertahankan dengan mempertahankan seorang Muslim Prinsip Islam. Kezaliman dan penindasan semestinya dibanteras, biar pun pelakunya adalah seorang Muslim, hatta bapa atau anakmu sendiri. Baca peristiwa Terkemuka Sejarah Hitam Islam di Kerbala...

KEADILAN Hak dan Haq Untuk SEMUA

Prinsip Islam tidak mengenal Muslim atau bukan Muslim. Apa yang dipertahankan dan dijulang adalah keadilan mengikut pendidikan dan pengetahuan Islam yang hakiki pd 'Dewan Kerusi Khas Pendiri Majlis Pemerintahan Islam' yakni pasukan MelayuIslam itu adalah Ulama-ulama tersohor lagi leluhur latar belakangnya. Manakala barisan kedua Majlis pula adalah pribumiIslam lain termasuk CinaIslam dan IndiaIslam dll. amnya. Sejarah keagungan ratusan tahun Islam dlm pemerintahan negara Sepanyol harus dan mesti dijadikan sandaran dan kajian terkini untuk dekad ini, disini sebelum PRU13 menanti Pendiri...

Pilihanraya adalah satu proses yang penting untuk membersihkan negara kini daripada keangkuhan kuasa-kuasa kuffar yang sudah lama bertapak disini. Mereka dengan sewenang-wenangnya melakukan kezaliman dan penindasan kpd 'Pilihan' MelayuIslam yang Suci, Sejati lagi Sakti khususnya dan khas kpd pejuang-pejuang 'Terpilih' sebenar nya yang tidak ingin negara ini dijajah lagi oleh sesiapa pun kecuali bangsa MelayuIslam itu sendiri.

Pilihlah MEREKA yang telah berjuang dan berkorban demi ISLAM

Jika anda mahu membantu sekelian yang dizalimi, ditipu, difitnah dll. sama ada di dlm tahanan Yahudi, Nasrani dan sekongkol dgn nya, yang dituduh tanpa apa ada kesalahan, yang menjadi mangsa perangkap, penindasan, tekanan ekonomi, politik dan sosial, MAKA Buatlah PILIHAN YANG BETUL lagi BENAR Dengan MENYOKONG ISLAM, BUKANNYA MUSLIM. Yakin pd diri kita menyokong pasukan yang memperjuangkan keadilan, ketelusan, dan kebajikan sekelian rakyat dengan ada lagi nya kita MelayuIslam yang beragama PRINSIP ISLAM yang sebenar-benarnya. Airmuka pada wajah mereka menceritakan segala-gala nya, percaya... Per. Silat-Silat Melayu kekita kini sedang bermusyuarah sesama tokku-tokku & ulama-ulama terpilih kezuhudan dan kedaifan walaupun dalam ketika masa berada di kota Ibadah Mekkah mahupun Madinah...

Wallahu’alam bishawab. Wassalamu’alaykum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments:

Post a Comment