Friday, August 20, 2010


Silat Minangkabau Tanah Melayu bergabung Silek Harimau Tanah Ranah Minangkabau dalam cadangan perfileman akan datang bersama Ajar-ajar Tua megat Ainuddin; Silat dari Istana Ibni Daulat Pagar Ruyung bermula pd tahun 2013

18

AMARAN TPM Negara kepada MCA. Selasa 17 Ogos 2010 /7Ramadhan.

Timbalan Perdana Menteri mengingatkan MCA supaya jangan terlalu gairah menjuarai kepentingan dan tuntutan kaum sendiri sehingga boleh menjejaskan kestabilan dan keharmonian antara kaum di negara ini lebih-lebih lagi kita MelayuIslam ini. Perkara 38 Majlis DiRaja-Raja MRR dan Perkara 153 Perlembagaan Negara dalam Hak Keistimewaan MelayuIslam.

Jangan kita timbulkan kemarahan dan keresahan hanya semata-mata ingin pertahankan kaum kita dengan resolusi, iaitu 13 resolusi yang telah dibentangkan. Sehinggakan tidak ada nya, mengambil kira sensitiviti hak-hak Bumiputera yang empunya Negara MelayuIslam ini. Ini secara langsung menimbulkan prasangka, buruk sangka yang mengguris sensitiviti kaum lain juga.

TPM; beliau mengulas kenyataan Presiden MCA, datuk seri dr. chua soi lek yang menegaskan, parti itu tidak takut berkongsi pandangan-sama dgn DAP dlm hal yg memberi KEUNTUNG-tung,tung,tung kpd masyarakat cina yang sememangnya rata-rata pukul habis Ekonomi Bumiputera dari semua sudut hak perniagaan kehidupan seharian.

Mengulas lanjut, Muhyiddin menjelaskan bahawa tuntutan hak Melayu utk mendapat 30% kekayaan bukannya satu1 tuntutan melampau kerana Perkara 153 Perlembagaan utk DEB sehingga kini masih belum tercapai. Hampir kesemua Billionaires di negara kita ini adalah kaum cina.

Walaubagaimana pun kami Kemega,DPMMS dan per. bukan kerajaan NGO yang dinaungi juga iaitu Per. Usahawan Melayu Selangor serta Majlis Perniagaan dan Ekonomi Melayu Malaysia menggesa kerajaan tidak menerima segala 13 resolusi yang dikemukakan oleh Presiden MCA. Oleh yang demikian Jangan Sekali persoalkan Kuota Bumiputera. Kami Kemega khususnya anak-anak Negeri Perak DR bersama Gagasan Melayu Perak GMP hari ini memberi AMARAN kpd MCA supaya jangan bermain api dan membuat tuntutan yang bukan-bukan demi mengelakan kejadian simpang setan dan iblis pada PRU13 dan tahun 2012 atau 2013 mendatang. Presiden GMP Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail berkata " kita tidak mahu apabila sekian lama-selama ini tidak sudah-sudah kita terpaksa lagi sering bertolak-ansur bergadai tanah dan maruah, akhirnya kita juga kena TOLAK beransur-ansur" tegas-tegar beliau.

Kaum cina majoritinya terutama MCA tidak mengenang budi langsung kita MelayuIslam yang telah berkorban pulau singapura dan kini pulau pinang secara umumnya dah mereka punya. Bumiputera kita hanya dapat 30% pemilikan ekuiti yg tak sudah-sudah pun tercapai di tanahair sendiri walaupun kita mewakili hanya terkini 63% penduduk Negara manakala tahap kemiskinan pula adalah kita MelayuIslam juga. Pendapat Pensyarah Ekonomi USM Prof. Amir Baharuddin. Perkara tersebut turut dikongsi oleh Pensyarah UUM Dr. Hilmi Hilman Abdullah. " Tuntuntan MCA tidak mengenang budi".

Ini keadaan sebenar kini antara contoh-contoh yg di siarkan dlm akhbar Utusan pd kolum Forum@utusan.com.my . 'Majoriti kontraktor kelas F itulah juga yang mendapat bekalan binaan drp majoriti rangkaian paling murah pembekal kepalanya kaum cina. Apa yg presiden MCA ungkit-bangkitkan itu soal peluang sama rata lah tu, lah dah sama rata lah tu ?'. Manakala hujah-hujah kontraktor MelayuIslam tulen pula ' Kalau nak ikut meritokrasi kata presiden MCA, bukan saja kontraktor kelas F pun kena sapu oleh mereka, malah KESEMUA kelas A,B,C,D,E, pun akan di sapu habis-habisan oleh mereka.

Sebab dari dulu kini dan selama-lama nya kaum cina monopoli segala jenis barangan binaan dan keperluan kehidupan seharian kita juga'. Jadi beli dan baca buku berjudul 'Lord of the Rim' yang menceritakan dinasti Ekonomi mereka di Timur Asia ini melainkan Negara Pakistan, Iran, India, Jepun dan Korea Selatan. Renung-renungkan lah fakta ini dan lain-lain Negara di Timur ini bakal alamatnya kiamat bungkus-lungkus! Kemana pergi nya masadepan cucu-cicit kita nanti lebih-lebih lagi yang tidak menguasai bahasa cina mahupun mandarin?.

Justeru itu kita syorkan kerajaan kita apalah salahnya membawa pelabur-pelabur asing berTeknologi Tinggi seperti tersebut diatas dengan peratusan% yang menasabah bagi mengimbangi Ekonomi kita yang berat sebelah dgn kaum cina; Dalam tahap genting berbilang kaum kini terutama dgn kaum cina; sebelum, dah terlewat pun, tetapi masih belum terlambat. Alang-alang Negara kita ni dah rojak-rosak tidak terbela lagi terjaga hati dan budi kaum cina terutamanya, maka segerakan persidangan tertutup Majlis DiRaja-raja MRR dgn semua Ulama-Ulama ters0h0r lagi berm0h0r ilmu kalam Sunan diUfuk Timur ini agar 2012 bukan disalah erti mati. Ulasan Tn.Hj. Muhammad Rasyhid Syahid dari Per.Selempang Merah 'pedang terbang' di Sg. Cincin Batu Manik; Perak DR.

Kita di sini amat yakin bahawa setiap penduduk yang mempunyai akal fikiran yang waras tidak mahu mala petaka menimpa Negara ini seperti peristiwa berdarah PRU dahulu pd 13 Mei 1969 itu. Kata penutup Kemega ini oleh Puan Rohana Man; rohana.man@utusan.com.my. Maka dengan itu 13 resolusi yang dikemukakan oleh MCA dan kongres ekonomi cina KEC itu adalah sama sekali tidak relevan, di bantah dan di tolak habis-habisan.

Ini di sebabkan ianya bertentangan dengan Perkara 152 dan 153 Perlembagaan Persekutuan Negara sekian sudah sedia maklum. " Oleh itu kami syorkan kerajaan perlu beri tumpuan sebaliknya kpd usaha meningkatkan penyertaan dan ekuiti Ekonomi MelayuIslam dan Bumiputera kpd 69% pula! " ujar Barisan Bertindak Rakyat Melayu BBRM yang mewakili 42 per. bukan Kerajaan NGO MelayuIslam. SeSalamMelayu99Tkbr!
.

No comments:

Post a Comment