Wednesday, February 1, 2012

Bulan Rabiul Awal Maulidur Rosul 2012/ 1433

Di dalam Berbagai Ajaran Agama kitab umum nya, semua yang bermula pasti akan berakhir. Tahun 2012 berakhir apa kah kini?
-
Disini kita renungkan untuk berkongsi ilmu pengetahuan tentang kaum-kaum terdahulu yang telah ditimpa bala bencana dan mala petaka kerana engkar dengan perintah Allah SWT. Kita senang untuk menerangkan sepertimana yang tercatat dalam Al Quran, injil lama seterusnya bukti-bukti oleh ahli dan pakar arkeologi. Di sini adalah senaraikan kaum-kaum yang ditimpa t0tal kemusnahan:-
-
1.kaum Nabi N0h
2.kaum saba
3.kaum nabi Lut
4.kaum ad
5.kaum uber
6.kaum thamud
7.kaum firaun
-
Lantas seperti mengingatkan kita kisah Nabi N0h as (Noah), pada saat itu, seluruh kehidupan manusia sejagat telah musnah. Akibat sebuah bencana Bumi yang disebut kerana azab seksa, hanya umat Nabi N0h dan binatang sahaja yang terselamat. Tidak hanya sekali itu, menurut catatan sejarah telah lebih 80 kali kehidupan dibumi membuat seperti siklus. Kehidupan satu muncul dan kehidupan lainnya dihancurkan.
-
Adakah kehidupan manusia dalam tahun mendatang ini akan musnah? " Ketika ramalan demi ramalan sarjana barat kuffar ertikan tersembunyi sebuah makna bahwa Perang Dunia keIII3 bakal akan terjadi " kata Doktor Michael Ratherford seorang pakar khusus arkeologi yang mempelajari dan menyelidiki manuskrip lama Nostradamus sejak tahun 1975 lagi.
-
Selanjutnya pengajian dan penyelidikan yang di dapati dari ramalan tersebut telah dituliskan dalam penerbitan buku beliau yang berjudul "The Nostradamus Code: World War III". Tumpuan manuskrip yang ditulis oleh Michel de Nostradame, atau lebih dikenal Nostradamus (1503-1566) itu ditemui oleh pakar sejarah dari "Italian National Library" di Rom, Itali. Pertemuan besar adalah pada tahun 2005, di mana telah memberikan makna yang lebih besar sekarang ini dengan sebutan 'The Nostradamus Code'. Untuk memahaminya, Ratherford menggunakan sebuah teknik analisa digital dalam bilangan alogritma terkini.
-
Data-data tersebut yang dihasilkan dapat juga dianalisakan dalam jangka waktu 10 minit sahaja. Dalam buku itu telah disebutkan permusuhan dan pertikaian akan berkecamuk-memuncak sekali dan Perang Dunia keIII3 akan meletus ataupun bakal terjadi tidak lama lagi. Salah satu yang sesungguhnya terpanas sememang nya panas sungguh cuaca pada saat ini di sini akan terasa sedikit menyinggung perasaan dan bakal benar akan terjadi ini adalah tanda petunjuk yang dibahas dalam BAB empat4 buku tersebut.
-
Pada BAB.4 telah membahaskan waktu permasalahan duniya yang bakal timbul mala petaka dan bala bencana yang besar. Ek0ran dalam syair ke 3 dan 4 Nostradamus Code menyebutkan pada abad ke 20 ini perselisihan dan persengketaan akan banyak terjadi di seluruh duniya kini. Dari sekecil-kecil keluarga, sahabat-s0habat juga, daerah, negeri dan negara serta di antara benua.
-
Pemimpin yang tertekan lagi terdesak ini akan meluncurkan bom nuklear ke daerah mediteranian mahupun ke benua eropah. Selama periode kegelisahan dan pergeseran tersebut pemimpin negara di Timur Tengah telah mampu mendapatkan senjata nuklear yang dibekalkan 0leh rusia, china, india ataupun Pakistan. Lalu kemudian nya telah melakukan sesuatu tindakan tanpa diragui lagi, dengan menggunakan senjata tersebut untuk memulakan peperangan tekn0l0gi terakhir duniya ini.
-
Kini israel yahudi pula telah memiliki senjata pemusnah super-nuklear terbesar daripada amerika syarikat yang dipersetujui 0leh sekutu nya NATO di er0pah. Manakala persenjataan tekn0l0gi siber pula telah israel bekalkan ke singapura-pura pula di rantau Islam kita di sini...pap dan dap?
-
Selain itu di dalam syair ke 67 disebutkan sumber bencana seperti gunung berapi, gempabumi, banjir dan musim kekeringan akan semakin dirasakan oleh seluruh umat manusia kini. Bencana-bencana tersebut akan menyebabkan berlaku nya pertikaian dalaman menjadi semakin besar dan konflik sosial semakin parah-punah nya lantas menjadi isu Global pula. PRU13 pula?
-
Negara amerika disebutkan akan mengalami kedudukan yang paling parah-padah terhadap bencana alam seperti gempabumi, banjir, ribut taufan dll.. Pada waktu itu kedudukannya akan dipenuhi konflik duniya dalam hal keputusasaan dan kesengsaraan penduduk rakyatnya sendiri. Akibat bencana yang besar tersebut ek0n0mi amerika merundum-dentum jatuh r0b0h-b0d0h jadi nya bersama struktur politik serta sosialnya sekali.
-
Maka bakal bermula persengkataan duniya tajaan siapa lagi kalau bukan yahudi zi0nis israel dan sekutu nya di sini singapura-pura lalu Perang Dunia KeIII3 nanti kita menanti kini, satu1 konspirasi terakhir mereka terhadap negara Syria dan Iran juga pada bila-bila masa ini...
-
Walaubagaimanapun punca azali lagi asali yang ketara mengenai bencana alam merupakan satu mala petaka dan bala bencana yang sudah dijadikan lumrah dalam sejarah peradaban manusia sejagat ini. Kita sudah sedia maklum duniya di bumi yang tua lagi uzur ini pasti akan mengalami gempa bumi, tsunami, kebakaran hutan dan juga banjir besar serta tiupan angin kencang dll. pada bila-bila masa juga kini.
-
Kajian sains astronomi dan astrologi AS, Eropah, Rusia, India dan China telah membuktikan bahawa bumi ini memang senantiasa dalam proses perubahan akibat kemusnahan alam yang disebabkan 0leh aktiviti harian terutama ekonomi manusia sejak berdekad-dekad lamanya itu. Lihat sahaja kemusnahan hutan belantara, bukit-bukau serta gunung-ganang dan sungai nya, udara, laut dan sebagainya yang berlaku dengan begitu pantas lagi cepat terutama dalam era kemodenan digital super ultra perkomputeran manusia kini berbanding dengan zaman Nabi Noh purbakala dahulu.
-
Kemusnahan tersebut sudah pasti akan membawa musibah besar walaupun bumi kita ini luas, tetapi ia nya pasti mengambil masa untuk mengimbangi perubahan yang drastik sebegini dalam akhirzaman kita ini dengan keruntuhan dan kepentingan diri lahir dan batin kini.
-
Malah, bencana alam ini juga berlaku akibat kegagalan manusia membuat perancangan mengikut lunas-lunas Islam yang sebenar seperti satu1 c0nt0h yakni pada zaman Khalifah Al Rasyhidin lagi dengan ulama kepemimpinan dari keturunan Ahlul Baiyiti R0sul nya.
-
Kita semua sedia maklum dengan tekn0l0gi terkini manusia sudah berupaya meramal musim hujan, kejadian ribut taufan dan juga memahami kejadian tsunami itu tetapi mengapakah angka kematian terus meningkat juga? Jawapannya kegagalan manusia untuk merancang secara terperinci lalu menganggap nyawa manusia itu tidak begitu bernilai lalu membiarkan sepertimana di dalam filem "B0x-0ffice" 2012 di persaksikan. Marilah bertaubat kita semua bersama "demi masa, sesungguhnya manusia itu didalam kerugian"...lagi;
-
Malah, kejadian bencana alam kini mula dikaitkan juga dengan iklim pemanasan global, bahawasanya bumi kita pasti akan mengalami satu1 perubahan mendadak dalam tempoh masa terdekat ini, yang sememangnya semakin panas berbahang lagi, lahir dan batin. Semua bukti kajian lalu mengesahkan bahawa bencana alam merupakan sesuatu perkara yang akan, sedang dan terus berlaku di bumi tua ini, lebih-lebih lagi kini dikaitkan dengan fenomena pemanasan global ribut badai pancaran suria matahari akhirzaman kini.
-
Kesimpulannya, bencana alam berlaku berdasarkan juga dari pelbagai punca selain yang dihuraikan tadi. Semua faktor ini saling berkait-mengait antara satu sama lain; lahir dan batin, lalu menjadikan bencana alam besar itu sebegitu kritikal terutamanya apabila mengorbankan ribuan dan kemungkinan jutaan nyawa juga dalam sekelip mata.
-
Kita perlu sedar dan cuba membantu untuk memulihkan semula alam persekitaran tahta daulah Tanahair ini kerana itulah jawapan kepada penyelesaian bencana alam di sini yang telah dipenuhi dengan patung-patung berhala kini yang menjemput mati ilmu akal dan hati; bukan murtad tetapi murtabad... Pepatah bahasa ada menyatakan baginda rasullullah SAW adalah rasul dan nabi terakhir pada akhirzaman ini, untuk dijadikan renungan kepada kita semua demi menangani kemelut yang bakal menakutkan lagi mencemaskan ini, kecuali kepada yang berIman dan beramal S0leh dalam ketaqwaan kepada Allah SWT...
S0lat S0lawat Salam 313.99.33.13.9 Kekita. 9 Rabi'ul Awal 1433

No comments:

Post a Comment