Thursday, January 26, 2012

Amaran 2012 Bencana Alam Bumi kini Tahun Naga Air yang hembus api...

Fenomena ribut badai matahari Solar dan Suria
1 Rabiulawal dalam bulan Mulia Maulidur R0sul

WASHINGTON 25 Jan. 1 Rbl'awal - Radiasi solar dan suria daripada ribut matahari adalah yang paling terkencang dalam tempoh hampir sedekad lalu bakal bertembung keseluruhan nya dengan atmosfera Bumi pada 28 Jan. ini. Fenomena Alam dengan radiasi bahang bahana solar tersebut juga mendorong pemerhati cakerawala menjejaki pertunjukan cahaya yang menakjubkan di langit kini.

Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan (NASA) mengesahkan, radiasi solar suria yang disebut sebagai "coronal mass ejection" (CME) itu mula tiba bertembung dengan medan magnet Bumi pada sekitar 10 pagi semalam (11 malam tadi waktu Semenanjung Tanah Melayu). Menurut NASA, ribut itu kini dianggap sebagai yang terbesar sejak bulan Oktober 2003. Ribut radiasi solar suria itu tidak mungkin memudaratkan manusia di Bumi tetapi boleh menjejaskan iklim cuaca benua-benua, operasi satelit dan radio gelombang pendek umumnya.

Radiasi solar suria itu dijangka berterusan menghujani atmosfera Bumi sehingga hari ini; dan bakal mempercepatkan lagi dengan lebih drastik Pemanasan Global kini di kutub utara dan selatan; lalu menyebabkan kecairan tahap membimbangkan di benua ais ketahap maksimum lagi kritikal.

Lautan-lautan Besar Bumi pada keseluruhan nya akan menjadi gel0ra dengan himpunan 0mbak-0mbak besar pula, tanpa haluan lebih-lebih lagi dengan angin ribut taufan bakal berlaku juga. Ia bakal membawa hujan ribut besar di seluruh negara-negara digarisan khatulistiwa khusus nya. Maka secara langsung nya berpotensi untuk mengganggu kesemua komunikasi satelit-satelit Bumi di kawasan laluan Kutub Utara yang menjadikan punca perubahan haluan penerbangan kini, kata pegawai syarikat penerbangan AS.

Disebabkan kekuatan luar biasa radiasi yang menghujani Bumi kini, pertunjukan aurora borealis atau 'Cahaya Utara' kini amat menakjubkan sekali, selalunya dilihat berhampiran dengan Kutub Utara pada waktu ini, tetapi kini boleh dilihat lebih jauh ke selatan di Scotland dan Utara England serta latitud lebih rendah di AS. - AFP, NASA, ESA & ROSKOSMOS

Manakala agensi angkasawan china CNSA telah bersepakatan mengenai fenomena badai ribut suria dan s0lar matahari ini ada kaitan dengan perkiraan para ahli astrologi China dari Dinasti Chang zaman dahulu yang telah mengatakan akan berlaku bencana alam besar di Bumi pada tahun 2012 ini.

Beberapa peramal paran0rmal dari Tanah Seberang kita yakni Kiyahi dari Kediri, Jawa Timur, Tanah Besar Jawa yang beruzlah pertapaan, mula mengertikan tanda demi tanda bencana alam yang besar bakal berlaku yang sudah pun kemunculan terjadi ribut badai matahari kini. Diantaranya juga adalah kelahiran anak-anak INDIGO atau anak yang mempunyai kemampuan menerawang masa hadapan. Salah satu anak INDIGO telah diminta pendapatnya dari hasil terawangannya atas apa yang akan berlaku pada tahun 2012 di Kendiri ini.

Namun beliau berdiamkan diri bertafakur lalu mengatakan bahwa memang akan ada bencana yang lebih buruk pada tahun 2012 ini jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelumnya. Pada saat itu juga wartawan berusaha menggali lebih dalam lagi apakah bencana yang akan dan bakal terjadi pada tahun 2012 ini merupakan bencana alam gl0bal, lalu anak INDIGO itu sendiri menjawab "...apa-apa pun kesedaran dalam ketaqwaan terhadap yang Maha Esa dan rasullullah adalah persediaan terbaik kini atas umat Islam seluruh nya yang sedang dalam perg0lakkan umpama seperti bencana kepada agama pula...",

Salam D0'a 313.99.33.13.9

No comments:

Post a Comment