Thursday, February 9, 2012

33 Tahun kini 1433H adalah dari Tahun Kebangkitan Rakyat Islam - 1979

"Allah berikan HIKMAH kepada siapa saja yang dikehendaki-Nya. Barang siapa yang diberi HIKMAH, maka ia telah diberi kebaikan yang banyak" (Al Qur'an, Surah Al Baq0r0h, 2:269)
-
Buminya yang kaya dengan hasil minyak dan juga merupakan antara negara pengeluar minyak
terbesar di duniya kini. Negara Tanah Khurasan ini merupakan sebuah negara mencintai Rasullullah SAAW serta keluarga Ahlul Baiyiti R0sul Baginda, berlainan dengan kebanyakan negara-negara Islam lain yang berfahaman Ahli Sunnah Waljamaah dengan empat4 mazhab utama.
-
Imam bagi bangsa Parsi ini adalah mereka daripada darah keturunan R0sullullah SAAW yakni dari nasab zuriat Sayidina Imam Ali KamarallahU WajhahU dan Sayidah Fatimah Az-Zahra yang telah diwalikan amanah-keramah untuk menjadi kepemimpinan ummah Islam sejagat duniyah. Sebelum berlakunya kebangkitan "revolusi" Parsi ini pada tahun 1979. Tanah Khurasan ini
adalah sebuah negara monarki yang kapitalisma lagi sekularisma.
-
Namun setelah revolusi tersebut, Parsi telah berubah menjadi sebuah negara yang berteraskan dan bersandarkan syiar Islam nya. Pemimpin-pemimpin Syura "senate" para ulama nya yang senantiasa sunnah berjubah, berserban lagi berjanggut mempaparkan lagi mempamerkan ketinggian pegangan mereka menyintai Islam: Allah SWT, R0sul SAW dan Ahlul Baiyiti nya. Kehidupan dalam kesederhanaan dan kezuhudan mengikuti jejak tauladan nasab para ummah Ahlul Baiyiti di Tanah bar0kah dan kar0mah itu.
-
Revolusi ini merupakan satu peristiwa yang terbesar pada abad ke 20, apabila rakyat jelata yang
telah diketuai oleh ulama tertinggi yakni Ayatollah Khomeini yakni Sayidi Rulullah Ibni Sayidi M0stafa berjaya menjatuhkan sebuah kerajaan monarki yang mempunyai tentera yang kuat perkasa serta didokongi oleh amerika syarikat, england dan zi0nis israel di belakang tabir nya.
-
Matlamat utama revolusi ini adalah untuk menentang kekejaman dan penindasan yang dilakukan oleh pemerintah Reza Shah dan sekaligus menerapkan unsur-unsur keIslaman dalam
pentadbiran dan pembangunan era semasa Parsi ini. Kemenangan revolusi ini memberi kejutan dan kesedaran kepada seluruh duniya kerana berjaya menumbangkan sistem beraja yang zalim setelah bertahta selama 25 tahun sebelum revolusi ini ditakdirkan menjadi terjadi.
-
Kebangkitan ini menetapkan ciri-ciri Islam dan merupakan
revolusi ke-3 yang termasyur di duniya selepas Revolusi Perancis pada tahun 1789 dan
Revolusi Bolshevik pada tahun 1917.
-
Perjalanan revolusi Parsi ini amat bersistematik keberkesanan nya sehingga kini dalam semua bidang setanding dengan duniya barat. Langkah awal yang diatur oleh Sayidi dalam menggerakkan revolusi ini telah berd0'a dan mengkhabarkan keIslaman rakyat seluruh nya dengan menyedarkan masyarakat atas kezaliman dan penindasan yang telah dilakukan oleh Shah terhadap rakyat nya Parsi.
-
Sayidi Khomeini dikenali sebagai pemimpin ulama tertinggi dimana beliau sememangnya disegani lagi dih0rmati dan dikatakan sebagai pengasas negara Islam di Parsi. Beliau merupakan
pemimpin revolusi Islam yang dikenali sebagai Mustadza’afin (ketua golongan
tertindas) dan digelar "wali" Allah yang menunjukkan sumbangan besar beliau
terhadap Republik Parsi dan masyarakat Islam sejagat seanter0 duniyah.
-
Sayidi Khomeini dikenali sebagai pahlawan atau pejuang Islam yang gagah dan hebat. Beliau telah menggerakkan revolusi ini tanpa pergantungan kepada senjata atau mengharap segala bantuan dari pihak Barat atau dari pihak Timur; walaupun pihak musuh-musuh telah berkali-kali cuba menyerang Negara ini yang penuh dengan keturunan Rasullullah SAW. Akan tetapi revolusi ini adalah berlandaskan kepada semangat orang Muslim Parsi di dalam menentang sistem pemerintahan sekular ala acuan barat dalam penjajahan di sebalik takbir.
-
Ciri utama revolusi alam Khurasan ini yang dibawa oleh Ayatullah Sayidi Khomeini adalah bersifat keagamaan. Sayidi misalnya menekankan bahawa peranan ulama- ulama nya dalam agama ialah melakukan perjuangan politik untuk mencapai masyarakat yang lebih baik, yang bebas dari penindasan dan yang mengutamakan keadilan sosial rakyat sepertimana t0k0h-t0k0h paderi di Sepany0l telah menjemput keadilan dari negara Islam pada zaman Khalifah dahulu.
-
Ini kerana ketika itu, shah iran lebih mementingkan keluarga dan golongan bangsawan lain nya menyebabkan kepentingan dan kebajikan rakyat terabai dan tersiseh.
-
Sayidi Khomeini semahu membentuk sebuah Negara Islam, dimana kekuasaan sepenuhnya berada ditangan Fuqaha iaitu mereka yang memiliki pemahaman tentang ajaran dan
peraturan Islam dengan memiliki keutamaan dalam pembinaan iman amal s0leh dan akhlak mulia terpuji.
-
Para alim ulama yang berhak menjadi penguasa dalam sebuah negara Islam adalah
lelaki yang memiliki kecerdasan dan kepandaian serta kebijaksanaan yang luas batasan lahir dan batin, lagi Hafiz sehingga mampu menggerakkan potensi keupayaan kepada keushawanan dan pembentukan masyarakat berilmiah lagi berakhlak tinggi. Membentuk pemerintahan atau negara Islam, hukumnya adalah wajib bagi setiap umat Islam yang mengaku Islam sebenar-benarnya, khususnya para alim ulama dimana pun mereka berada, kerana hal itu merupakan sebahagian utama dalam akidah Immamiyah kita.
-
Negara atau pemerintahan Islam diperlukan demi menegakan perundangan hukum-hakam Islam kerana apa-apa jua perundangan pun tidak boleh dilaksanakan tanpa adanya suatu perlantikan khusus lagi khas kuasa eksekutif yakni terdiri dari Majlis Syura Imam Ulama . Di dalam negara Islam, para wakil rakyat tidak berhak membuat undang-undang kerana perundangan atau dasar hukum (Islam) diperolehi secara langsung daripada Allah SWT melalui Al-Quran dan Hadis sahaja.
-
Kenapa dan Mengapa Isu Syiah Tidak Timbul seWaktu Shah Iran Memerintah dengan semua persenjataan ketika itu di beli dan di bekal 0leh amerika syarikat zi0nis yahudi ?!
-
Hakikatnya, isu Syiah-Sunni ini ditimbulkan apabila jatuhnya boneka talibarut amerika bernama shah reza pahlavi di Iran. Untuk memastikan pengaruh revolusi Iran di kengkang dari mempengaruhi umat Islam seluruh dunia, maka pihak Saudi/Wahabbi telah mengambil inisiatif memainkan sentimen Sunni-Syiah yang sudah sekian lama tidak diperkatakan serta diperlagakan dalam berbezaan pendapat dan pendirian masing-masing.
-
Yang ditakuti oleh Amerika dan Barat adalah tersebarnya revolusi Iran di seluruh duniya umat Islam. Rakyat bangsa Parsi pada tahun 1979 telah mengambil ketetapan dan keputusan terakhir menta'ati arahan alim ulama tertinggi untuk menjatuhkan diktator acuan amerikaAS dan zi0nis yahudi israel bernama shah reza pahlavi.
-
Maka, isu Syiah dan Sunni ditimbulkan semula setelah sekian lama tidak kedengaran untuk melancarkan kempen membenci Syiah di kalangan negara-negara Arab lain. Maka, secara tiba-tiba isu Syiah menjadi hangat diperbincangkan di kalangan umat Islam di negara Sunni kini di sini-sana. Hasilnya, semangat revolusi Iran sudah tidak lagi diperbincangkan. Yang menjadi topik hangat adalah betapa sesatnya dan jahatnya fahaman Syiah ini sahaja.
-
Usaha mereka sememangnya berjaya dengan tajaan berbillion-billion d0lar ketika itu dan kini. Boneka mereka, Arab Saudi, berjaya mengengkang tersebarnya fahaman revolusi Iran seterusnya menyelamatkan diktator-diktator sekular lantikan amerika-zi0nis di seluruh duniya Arab dan duniya Islam. Umat Islam sekali lagi diperbodohkan dan diperlagakan dengan isu-isu yang kecil dan tidak releven bersangkutan sama sekali. Isu yang LEBIH BESAR dari revolusi tersebut adalah isu kebebasan umat Islam dari pemerintahan penjajahan diktator-diktator lantikan amerika, yahudi dan barat di seluruh dunia Islam kini. Bukan isu perbezaan mazhab-mazhab Sunnah empat4 dan Syiah. Islam itu bersaudara selagi mendirikan ibadah s0lat, zikir, s0lawat dll. keutamaan akhlak budi pekerti waja jatidiri.
-
Adakah fahaman Wahabbi anutan Kerajaan Saudi ini tidak sesat langsung ? Kalau mereka tidak sesat, mengapa mereka sanggup menjadi penjilat dan pendayus kepada amerika, england dan israel? Kalau mereka tidak sesat, apakah tindakan yang diambil oleh Kerajaan Saudi sewaktu umat Islam Sunni dibantai dan dibunuh dengan kejam lagi zalim di Gaza dan Negara Palestin sejak dahulu lagi ?
-
Kalau Saudi benar-benar ikhlas dan jujur mahu memperjuangkan Islam Sunni, mengapa Arab Saudi menyokong amerika dalam menjatuhkan Saddam sehingga tertubuhnya sebuah kerajaan Syiah yang baru di Iraq kini, sehingga di gabungkan kedua-dua Negara berjiran tersebut menjadi Tanah Khurasan kini ? Janganlah kita tertipu dengan fahaman-fahaman sesat kaum Wahabbi dari Arab Saudi ini. Mereka ini tidak lain dan tidak bukan semata-mata "pelacur" kepada amerika, england dan israel. Memburukan sesama Islam agar semua umat Islam perpecah lagi memusuhi sehingga tanda-tanda Besar Kiamat timbul serta muncul.
-
Sekarang ini isu Syiah-Sunni sedang dinaikkan amarah pertikaian semula di antara seluruh umat Islam duniya kini. Sedangkan kebangkitan rakyat Bahrain adalah di atas b0san dan marahnya terhadap sikap raja bahrain yang sentiasa tunduk kepada kehendak amerika, zi0nis dan kuasa barat nya. Mereka juga b0san dengan korupsi dan salah guna kuasa keluarga ala khalifah di Bahrain ini. Ia nya tiada kena mengena langsung dengan mazhab Syiah mahupun Sunni !.
-
Pada pandangan ulama Al Idrus kita di sini yang selalu merendahkan diri lagi berzuhud berkata, ini adalah lebih baik Islam Syiah yang Adil dan Telus berbanding pemerintahan Wahabbi Sunni yang selalu kuat menipu temberang, putar-belit, t0nggang alam lalu merampas hak dan HaQ rakyat dengan sekongkol lalu menjadi boneka kepada amerika, israel dan kuasa barat sekarang ini... Negara Mesir dan Syria adalah kuasa Islam Sunni dan Syiah yang akan serta bakal mengejutkan lalu menyedarkan umat Islam yang masih terhanyut lagi terlena kebendaan duniyawi barat tahun 2012M/1433H ini.
-
Wallahualam bissawab. Takbir99 dan S0lawat33

No comments:

Post a Comment