Tuesday, January 12, 2010

10.01.10 - KEMEGA MEGA MERAH KEMERAHAN TANAH MELAYU KINI

03

01 BISMI Ilahirrahmannirrahim; wabihi nasta'inu billahi l-a'la

Sebermula kini telah berlaku dua kali gerhana dalam bulan Muharram 1431 Hijrah 2010, Ini hikayat Hang Tuah yang amat setiawan di Setiawan yakni DiHilir Sang DiAwan manakala pula DiHulu Mambang DiAwan dan terlalu sangat berbuat kebaktian serta kesaktian pada tuan-nya dengan rahsia kalam r0hsia dalam Alam Hulubalang; Alam DiHulu itu Panji Alam dengan balang-berbalang nya di negeri Ufuk Timur ini.

Bendera lambang Islam hitam-putih kini berkibar dgn gegar-gegaran gemuruhnya laungan 2011 Pendita Syeddi Imam TokKu Paloh kita. Demi tahun sahut-menyahut petanda-petaka hijrahnya Pendita Tok Bahaman bersama kami semua Penjurit-Kepetangan Melayu dari kg. Afwah-Awah.

Kitab Penjuritan Tun Hang Tuah di Kota DiRaja Kuala Kangsar dengan kehadiran Panglima Besar Perkasa Dato' Meor Abdul Rahman Daeng menghadap sahabat seperjuangan Hulubalang Pendita Al-Imam Ustaz Megat Abdul Rauf Baginda; demi memperingati lampiran mukasurat mengenai perihal diKota Lama akan berlaku penderhakaan kepada Sultan yang berasal dari darah keturunan Kedaulatan Kesultanan Melayu Melaka dahulu juga. Kini kita menanti dan menunggu kedaulatan sebenar Kesultanan MelayuIslam pula...

Satu1 petanda yang akan mengegarkan lagi mengetarkan dipersekitaran Masjid Agung Ubudiah di Bukit Candan sehingga ke Bukit Cindai lalu ke Bukit Cenuai dan akhir nya ke Bukit Cintamani oleh keturunan 'Sayid-Sayid' Syed Negeri Perak Darul Ridzuan. Apa kata-kata kamu megaT-megaT dan meoR meoR yang leka lagi lena kini disini. Takbir99.

Tuan Sayid Syed Shahir Bin Sayid Syed Syakir, Kampung Kuala Baganda di Bagan Dat0'. Negeri Perak DR.1966.

No comments:

Post a Comment