Tuesday, January 19, 2010

19.01.10 - HAKIKAT KETUANAN MELAYU DEMI HAK ke HAQ ISLAM


04
Maka telah menjadi kebiasaan adat-istiadat turun temurun warisan waris-pewaris pada waktu ketika mengambangya bulan purnama sewaktu bulan Muharam. Maka bermulalah hala tuju para-para Menteri Hulubalang bersama syarat-isyarat barang-barang Penjuritan seraya beramal membaca isim Ilmu Syaidina Imammah Jaafarish Siddiq Ahlul Bayiti Rasul. Ariakan Haq Daulat mencemar ke Bawah Duli Kerabat Paduka DiRaja Tuanku Haq Bukit Seguntang Haq Ketuanan Melayu Alam Nusantara Seraya Sejagat ini.

Demi Haq dan Hak kita Islam Melayu keseluruhan nya hendak lah bersiap-siaga terhadap sipolan-sipolan di Tanah Melayu ini yang terhasut-hasutan tetap bersekongkol dengan zionis yahudi dan nasrani pula; Kini dihasut-mahsut tetap mengikut telunjuk jari zionis yahudi kuffar yang di baling-baling batu judi dan tuli. Tidak sesekali kami berani tidak bertempat di sini bakal menanti kini2012.

Demi Penjuritan MelayuIslam yang suci, sejati dan sakti tidak terperi-peri pendiri Semerah Padi di Istana Seri Menanti. Maka kami hulubalang-hulubalang Istana Melayu berarakkan di jalan pekan Kuala Pilah dalam memartabatkan adat-istiadat Hulubalang Istana sempena perlangsungan pertabalan YAMTuan Besar Tuanku Negeri Sembilan9 -2009 tempoh hari.

Seletus kuruh berbunyi
Mencebur ikan di laut
Bertempik haiwan di hutan;

Nun di pucuk hulu sungai Perak
Afwah Tun Tuah biduanda Batu Belah
Hala Kelantan hutan Bonggor;

Aku gegak gempita
sahut maut petaka
Melaungkan gema Takbir;

- megat Pantang Padang Beranang
Kampung Sisipan Batu Minangkabau;
Negeri Selangor Darul Ehsan

-Khas dan Khusus kpd Kg. Awah ke Afwah dari Bukit Damar ke Bukit Cintamani, bermalam di wakaf Chamang; Negeri Pahang Darul Makmur.
Dato' Bahaman kami kini sedia menanti2010 di kg.Budu-Kubu. 2011

No comments:

Post a Comment